​Elgiganten firar 2 miljoner kundklubbsmedlemmar!

Elektronikkedjan lanserade sin kundklubb i oktober 2016 och har sedan dess rekryterat två miljoner lojala kunder.

​Elgiganten firar 2 miljoner kundklubbsmedlemmar! 1– Jag är oerhört stolt över vad vi har uppnått med vår CRM-satsning. Vi har lärt oss mycket om våra kunder och är nu bättre rustade för att ge relevant innehåll och mer information om produkter som efterfrågas av våra kunder. Att vi nu kan säkerställa en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt bygga lojalitet gynnar både våra kunder och företaget i sin helhet, säger Camilla Everberg, Head of Marketing & E-Commerce på Elgiganten.

Camilla Everberg understryker att kollegor i varuhusen och butikerna runt om i landet är den enskilt största faktorn till kundklubbens framgång.

– 2 miljoner kundklubbsmedlemmar är ett resultat av ett gemensamt och målinriktat arbete, den absolut största faktorn till att vi lyckats är medarbetarna i varuhusen och butikerna. Utan deras engagemang för kundklubben och deras förmåga att förklara för våra kunder vad ett sådant medlemskap innebär, skulle två miljoner inte vara möjligt, säger Camilla Everberg.

En kundklubb som skapar mervärde

CRM-chef på Elgiganten, Jimmie Pettersson, har under de senaste åren arbetat hårt för att se till att kundklubbens erbjudanden sticker ut från mängden.

– Vårt fokus med kundklubben är att belöna våra mest lojala kunder och inspirera dom till att få ut mer av sina hemelektroniksprodukter. Våra VIP-event där klubbmedlemmarna har fått möjlighet att ta del av Black Friday-erbjudanden och reor före alla andra varit väldigt uppskattade. Vi kommer fortsätta att lansera unika fördelar och event för våra kundklubbsmedlemmar, vår resa har bara börjat, säger Jimmie Pettersson.

I helgen kommer Elgiganten fira den här milstolpen med alla medarbetare samt kundklubbens 2 miljoner medlemmar. Från fredag till söndag kommer det vara fantastiska erbjudanden på allt ifrån laptops till tvättmaskiner.