Leveranser och returer utgör en stor del av verksamheten för e-handeln.
För att öka översikten och skapa nya insikter har Unifaun utvecklat ett nytt kraftfullt verktyg som heter Analytics eCom. Analytics eCom bygger på Qlik Sense-teknik och är skapat för att hjälpa e-handlare att visualisera leveransdata. Med intuitiva och interaktiva detaljerade diagram ger Analytics eCom e-handlare helt nya insikter.
Sedan tidigare erbjuder Unifaun analysverktyget ”Unifaun Analytics” för stora företag och industrier som behöver en bättre kontroll över sin logistikdata. Verktyget används bland annat för att se över kostnader, se statistik över sändningar, jämföra transportörers punktlighet, etc.
Till följd av ett stort intresse för Unifaun Analytics har Unifaun nu beslutat att även erbjuda en skräddarsydd variant av Analytics till företag inom e-handeln. Analytics eCom är designad för att ge e-handlaren en fullständig översikt över alla leveranser och returer med hjälp av data som tas direkt från Unifaun Online-kontot. På så vis visualiseras alla flöden i realtid.
”Vi är mycket glada över att kunna erbjuda e-handlarna vårt populära analysverktyg. Tillsammans med Unifaun Online, Unifaun DeliveryCheckout och appen Mina Paket har Unifaun nu ett heltäckande paket för e-handlaren som tillsammans och var för sig ger tydliga konkurrensfördelar. Analytics eCom kommer att hjälpa e-handlarna att få full kontroll över sina leveranser, se vilka områden som kan förbättras och i slutändan förbättra leveransupplevelsen för sina kunder.” Mats Fischerström, Product Manager E-Commerce Solutions, Unifaun
Analytics eCom erbjuder ändlösa visualiseringar och analyser. Användaren kan bl.a mäta ledtider på leveranser, se hur leveranslöftet uppfylls, exportera data för vidare analys, mäta flöden, ha full synlighet av alla försändelser och enkelt gå ner till enskilda leveranser och statusar för att se var förbättringspotential finns, sömlöst integrerat med Unifaun Online-kontot.