Sveriges främsta Amazonexpert startar konsultbyrån Amzello
Hem E-HANDEL Sveriges främsta Amazonexpert startar konsultbyrån Amzello

Sveriges främsta Amazonexpert startar konsultbyrån Amzello

Publicerat av: Redaktionen

Anna Nordlander ses som en av Sveriges mest erfarna Amazonexperter.

Nu lanserar hon Amzello med syfte att hjälpa företag att starta upp, utveckla och förvalta sin försäljning på Amazon.

Med närmare tio års erfarenhet av försäljning på Amazon globalt tar Anna nu ytterligare ett steg i att fördjupa sig i plattformen och lanserar konsultbyrån Amzello. Vid sin sida har hon serieentreprenören Johan Strid från Dynaventures och ett noga utvalt team.

– Jag har under de senaste åren fokuserat på strategiska frågor och har saknat möjligheten att också hjälpa företag i det viktiga operativa arbetet som krävs för att lyckas med att sälja bra på Amazon, säger Anna Nordlander.

Amazon öppnade sin svenska verksamhet i oktober 2020, vilket gjort att många svenska företag börjar se möjligheterna som marknadsplatsen erbjuder. I Sverige för att följa e-handelns utveckling på hemmamarknad, men också internationellt för att växa utanför Sveriges gränser.

– Svenska företag har större behov än någonsin av kompetens inom området. Jag är därför väldigt positiv till att nu använda min erfarenhet och erbjuda just detta tillsammans med det starka team vi satt ihop på Amzello, säger Anna Nordlander.

Möjligheterna för kostnadseffektiv internationell försäljning är enorm med Amazon vare sig man vill utforska Europa eller världen. Amzello erbjuder rådgivning för smidiga lanseringar på en internationell marknad och stöttar med allt från analyser till annonsering och översättningar.

Den välutbyggda logistiklösningen “Fulfillment by Amazon” förenklar ytterligare för företag att prova sig fram på nya marknader, då man i och med det beprövade systemet snabbt kan vara igång med lokala leveranser.

Sveriges främsta Amazonexpert startar konsultbyrån Amzello

Anna Nordlander ses som en av Sveriges mest erfarna Amazonexperter. Nu lanserar hon Amzello tillsammans med ett starkt och erfaret team med syfte att hjälpa företag att starta upp, utveckla och förvalta sin försäljning på Amazon.

Att Amazon är en stor aktör inom B2C-handeln känner de allra flesta till. Det är dock inte längre enbart konsumenter som drar nytta av Amazons stora utbud och snabba leveranser. “Amazon Business” är marknadsplatsens B2B-plattform. Den växer kraftigt och omsätter 25 miljarder dollar per år sedan lanseringen 2015.

– Det finns många svenska företag som kan dra nytta av tillväxten för Amazon Business, och speciellt attraktiv är kanalen för de B2B-företag som ännu inte nått en välutvecklad närvaro online, säger Amzellos VD Helena Sjögren.

– Jag har alltid varit svag för internationalisering och ser mycket fram emot att via Amzello kunna stötta fler svenska företag i att ta sig ut i världen, avslutar Anna Nordlander.

Relaterade Artiklar