SL:s digitala offensiv prisas

Storstockholms Lokaltrafik (SL) klassas ännu en gång som bäst i Sverige.

SL:s digitala offensiv prisas 1Denna gång prisas SL för årets bästa hemsida och nättjänst i kategorin resor, enligt IT-tidningen IDG.se.

– Roligt att SL:s digitala offensiv för att göra trafiken enklare och smartare nu prisas och hamnar i topp när svenska sajter rankas. Det är ett kvitto på högt ställda ambitioner och hårt arbete hos våra medarbetare vilka trots ett tufft år kämpat med att göra SL mer resenärsvänligt och framtidsinriktat, säger Kristoffer Tamsons (M), trafikregionråd och ordförande för SL.

Fakta: 
Storstockholms Lokaltrafik (SL) har under året lanserat nya versioner av både webbplatsen SL.se och SL-appen. Detta som del av SL:s digitala offensiv med fokus på att göra tjänsterna enklare, smartare och mer resenärsvänliga samtidigt som ny och bättre service erbjuds.

Under en normal vecka har SL.se ca 520 000 unika besökare och nu prisas den den digitala offensiven av IT-sajten IDG.se. SL klassas nu som bäst i Sverige bland sajter som ger bäst upplevelse just nu i kategorin resor.

Motiveringen lyder bland annat: ”Köpflödet i appen är enkelt och tydligt där du snabbt kan navigera mellan olika typer av biljetter. Eftersom du nu mer kan skanna mobilbiljetten direkt i spärren är det enklare än någonsin att som inrest till stan snabbt köpa biljett och komma iväg. Det är viktigt att kunna känna sig trygg i kollektivtrafiken och en nyhet från september 2020 är möjligheten att kunna chatta med Trygghetscentralen.”