Skönhetsbutiken Eleven väljer Litium för sin fortsatta e-handelssatsning

Eleven, en av Nordens ledande skönhetsbutiker på nätet, väljer Litium som ny e-handels- och PIM-plattform.

Pernilla Barkman, VD, Eleven

Beslutet följer på Elevens förvärv av konkurrenten Nordicfeel i juni 2018. Baserat på Nordicfeels framgångsresa väljer nu även Eleven Litium för sina fortsatta e-handelssatsningar.

Elevens uppköp av branschkollegan Nordicfeel har tidigare presenterats som ett viktigt steg för att stärka positionen som en nordisk marknadsledare inom skönhetsvård på nätet. Beslutet att renodla det nya företagets e-handelssatsningar på Litiums plattform är ett naturligt nästa steg i den fortsatta tillväxtstrategin.

– Valet av Litium som gemensam e-handels- och PIM-plattform för våra båda varumärken blir en milstolpe på vägen mot att kunna erbjuda alla våra kunder nästa generations e-handelsupplevelse.

– Beslutet bygger på de goda erfarenheter och gemensamma framgångar Nordicfeel har haft med Litium både som teknikplattform och partner genom åren. Med Litium som bas för våra satsningar är vi trygga i att vi får en etablerad och samtidigt innovativ plattform och partner som låter oss fokusera på våra kunder och att erbjuda den bästa kundupplevelsen online, säger Pernilla Barkman, VD på Eleven.

Nordicfeels framgångar inom digital handel manifesteras både i företagets snabba tillväxt genom åren och det faktum att man sju år i rad vunnit Pricerunners utmärkelse som Årets E-handlare inom skönhet. År 2018 gick samma utmärkelse till Eleven.

– Vi är stolta över att få vara en del av Elevens och Nordicfeels fortsatta resa och ser framemot att få vara med och ta företaget till nästa nivå. Valet stärker Litiums position som det bästa alternativet för snabbväxande e-handelsföretag inom konsumentprodukter, kommenterar Henrik Lundin, VD Litium.

Elevens nya e-handelssajt baserat på Litium-plattformen än planerad att lanseras under hösten 2019.