Seger för Telia under Årets Telekomgala

Telia tog hem priset för Årets marknadskampanj – “Välkommen till Folknätet” under gårdagens branschmöte för Telekom – den så kallade Telekomgalan där 2019 års bästa insatser prisades.

Seger för Telia under Årets Telekomgala 1
Telias marknadschef Gina Azaric tar emot priset för Årets Marknadskampanj

För nästan exakt ett år sedan lanserade vi vårt nya kommunikationskoncept som bygger på Telias långa erfarenhet som telekombolag och hur vi tillgängliggör kommunikation för så många som möjligt i Sverige men även berättar om en spännande framtid och hur vi förbättrar för våra kunder. Priset togs hem i hård konkurrens av bland annat Tele2, Telenor, ComHem och Tre.

“Välkommen till Folknätet” berättar hur all erfarenhet och kunskap i Telia har skapat ett företag som i sitt DNA har nedärvt hur vi finns till för alla företag och människor, oavsett var de lever och verkar. Genom en kontinuerligt utvecklad teknik bidrar vi med en av de viktigaste grundstenarna i Sveriges utveckling som ett land som toppar alla internationella jämförelser när det gäller telekom och IT.

Telias marknadschef Gina Azaric var på plats och tog emot utmärkelsen:

-Det vi vill berätta genom Folknätet och som vi nu fått ett fint erkännande för är att vi levererar förstklassig uppkoppling i Sveriges bästa nät som förbättrar vardagen för våra kunder och gör det enklare att driva företag exempelvis. Det här priset går till alla på Telia. Folknätet är verkligen grundat i Telias själ och varumärke.

Prisnomineringen lyder: Med den inkluderande kampanjen lyckas man skapa fokus på att alla får plats och har tagit täten i familjeracet.