Nu lanseras tjänsten som ska förbättra relationen mellan hantverkare och deras kunder

Beijer Byggmaterials nya partner Ireno lanserar nu en digital tjänst som ska underlätta kommunikationen i hantverksprojekt mellan hantverkare och deras slutkunder.

Nu lanseras tjänsten som ska förbättra relationen mellan hantverkare och deras kunder 1
Ireno var en av utställarna under Beijer Byggmaterials Byggmässa.

Genom ett samarbetsavtal mellan Beijer och Ireno så kan Beijers kunder använda tjänsten extra förmånligt.

Hantverksprojekt ligger högt upp på konsumentverkets lista över klagomål och ofta handlar det om att hantverkare och slutkund haft svårt att kommunicera, skriva avtal eller att betalning uteblivit eller ändrats.

Därför lanserar nu Ireno en digital tjänst som följer ett renoveringsprojekt från början till slut och minimerar riskerna för missförstånd och konflikter mellan hantverkaren och deras slutkund. Tjänsten innehåller bland annat digitala avtal, en app för dokumentation under projektets gång och ett deponeringskonto för att betalning ska kunna säkras.

– Ireno passar mycket bra in bland våra tjänster som sedan tidigare innehåller bland annat hjälp med att hitta byggprojekt, logistiklösningar och byggrådgivning. Kommunikation och missförstånd i byggprojekt är en stor utmaning för våra kunder och vi har länge önskat att det fanns en opartisk plattform som Ireno för hantverkare och kund att mötas på, säger Johan Ellwén, Commercial Director på Beijer Byggmaterial.

Tjänsten hanteras av hantverkaren som enkelt registrerar sina projekt på ireno.se. Via en specialsida kan Beijers kunder använda sig av tjänsten extra förmånligt. Det kostar ingenting att ansluta sig och det finns ingen månadsavgift. Avgiften beräknas på byggprojektets värde.

– Att Ireno blir en del i Beijers tjänsteutbud känns fantastiskt spännande och som ett kvitto på att vi gör rätt saker. Beijer är utan tvekan en drömpartner, inte minst eftersom vi delar samma målgrupp där Beijer redan har ett starkt förtroende, säger Irenos vd Peter Östling.