Nu erbjuder NilsonGroup köp av skor via telefon med hemleverans.
Detta möjliggörs med hjälp av en säljstödsapp som breddar omnikanalserbjudandet för Nordens ledande skoaktör ytterligare.
Tack vare appen kan NilsonGroup nu erbjuda alla sina kunder tillgång till det fullständiga sortimentet, både från butiker och e-handel, på distans.
Kunder kan ringa till sin närmaste butik, som hjälper till att hitta rätt sko och lägger en order med hjälp av appen. Kunderna betalar enkelt med hjälp av Klarna eller Swish och sedan skickas paketet hem eller till ett ombud.
-Genom personlig kundkontakt i våra butiker och över telefon, i e-handeln, i sociala kanaler och kommunikation via kundklubben FEETFIRST FRIENDS vill vi ge kunderna tillgång till ett av Nordens största skosortiment. Vår unika kombination av stort butiksnät och komplett e-handel ger kunden möjlighet att få personlig service av kunnig personal – detta ser vi som en stor fördel gentemot rena e-handlare, säger Alexandra Dornérus, head of digital sales på NilsonGroup.
Utöver det nya sättet att handla på distans kommer kunderna i NilsonGroups butiker – DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Radical Sports, ECCO och Jerns – från och med nu att slippa köa vid kassan utan kan slutföra sina köp med Swish eller Klarna direkt med personalen. Under rådande omständigheter blir det dock viktigast att kunna göra sina inköp på ett säkert sätt, därför är det nu möjligt för kunderna att få hemleverans av beställningen från feetfirst.com.
-Vi vill ge våra kunder en trygg och smidig betallösning på deras villkor, oavsett var och när de väljer att handla och betala sitt köp. Jag är otroligt glad över att vi snabbt fått tekniken på plats för att erbjuda köp över telefon i tider som dessa, säger Alexandra.