Matas Group presenterar idag en mycket stark kvartalsrapport för perioden oktober till december 2024, där KICKS visar en tillväxt på 7,3 procent.
Tillväxten drevs av både butik och e-handel på samtliga marknader, samtidigt som julhandeln slog rekord och de svenska butikerna rapporterade all time high den 23 december.
KICKS avslutar året med ett starkt kvartal bakom sig, där bolaget fortsätter att stärka sin position på sina samtliga marknader; Sverige, Norge och Finland.
Framgångarna under kvartalet tillskrivs bland annat en julhandel som överträffade förväntningarna samt en rekordstor medlemsrekrytering. Under december rekryterades över 150.000 nya medlemmar. KICKS kundklubb är Nordens största inom skönhet med över 3,9 miljoner medlemmar och utgör en nyckelfaktor i bolagets långsiktiga strategi för kundlojalitet genom personaliserad kommunikation och skräddarsydda erbjudanden.

Carola Lundell, VD för Kicks.
Den starka försäljningsutvecklingen har också stöttats av KICKS helautomatiserade omnikanallager i Rosersberg, som sattes i full drift i början av 2024. Under julperioden, lagrets första stora försäljningspeak, har det säkerställt en stabil varuförsörjning till både butiker och e-handelskunder. Jämfört med föregående år var tillgängligheten på KICKS bästsäljande butikssortiment högre och leveranserna till kund snabbare, trots en avsevärt större e-handelsvolym.
”Att vi, i en av årets viktigaste handelsperioder, lyckas växa på samtliga marknader och i alla kanaler är ett tydligt styrkebesked. Vår strategi med sortimentsbreddning och investeringar i både digitala och fysiska kanaler fortsätter att leverera starka resultat. Framför allt är det en fantastisk insats från våra medarbetare som möjliggjort denna utveckling. Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa med ett tydligt kundfokus”, säger Carola Lundell, VD på KICKS.
Planen att etablera KICKS som en total skönhetsdestination ligger fast, med ett särskilt fokus på att utveckla erbjudandet inom nyckelkategorier såsom hudvård. Integrationen av Skincitys erbjudande i KICKS är en viktig pusselbit i denna strategi. Lanseringen av Nice Price och investeringar i marknadsföring och butiksnätet fortsätter spela en central roll i KICKS framgångar.