Nordic Web Team i samarbete med UGC-plattformen Flowbox
Hem NYHETER Nordic Web Team i samarbete med UGC-plattformen Flowbox

Nordic Web Team i samarbete med UGC-plattformen Flowbox

Publicerat av: Redaktionen

Nordic Web Team, en av de största aktörerna för e-handelslösningar i Magento, inleder ett samarbete kring innehållsmarknadsföring med Flowbox.

Nordic Web Team i samarbete med UGC-plattformen Flowbox 2E-handelsleverantören Nordic Web Team har över 500 kunder i Norden, bland annat Klarna, Adlibris och Livly.

Nordic Web Team är specialiserade på e-handelsplattformen Magento och blev nyligen utsett till Magento Professional Solution partner. Nu inleder man ett samarbete med Flowbox.

– Vår ambition är att se till att våra kunder blir bäst på sin grej och att de känner att de är unika inom sitt område. Här kommer Flowbox in i bilden, med en plattform som hjälper e-handlare att ta tillvara på kundernas innehåll i sociala medier för att skapa större engagemang och ökad konvertering, säger Jonas Wärngård, vd och medgrundare på Nordic Web Team.

Flowbox använder sig av UGC (User Generated Content), innehåll skapat av kunder och användare på Instagram och i andra sociala medier. Genom att integrera Flowbox i webbshopen kan e-handelsföretag skapa en levande sajt med kundernas egna innehåll.

– Den största fördelen med UGC är att det ökar chansen att kunden slutför köpet. En autentisk bild på din produkt på exempelvis Instagram ger ”social proof” på att andra använder produkten och att den är bra, vilket sänker tröskeln avsevärt, säger Jonas Wärngård.

– Samarbetet med Nordic Web Team öppnar upp nya möjligheter för båda parter. Vi får möjlighet att anpassa vår produkt ytterligare efter de behov som finns, samtidigt som kunderna kan förkorta processen från inspiration till transaktion, säger Marcus Carloni, vd på Flowbox.

Relaterade Artiklar