NetOnNet i samarbete med SES-imagotag och Idnet kring elektroniska hyllkantsetiketter

NetOnNet och Idnet AB har ingått ett samarbete som innebär att Idnet kommer att leverera elektroniska hyllkantsetiketter till NetOnNets Lagershoppar.

NetOnNet och Idnet AB har ingått ett samarbete som innebär att Idnet kommer att leverera elektroniska hyllkantsetiketter till NetOnNets Lagershoppar.

Utöver leveransen av låga priser så har det för NetOnNet alltid varit viktigt att även leverera rätt pris till konsumenten. Där ingår även vikten av att genomföra snabba prisuppdateringar på företagets hemsida såväl som i samtliga Lagershoppar – samtidigt. Med elektroniska hyllkantsetiketter kommer NetOnNet automatiskt kunna ändra och synkronisera prisändringar och varuinformation. Lösningen innefattar även NFC-teknik och QR-koder som ger kunderna en fördjupad produktinformation och därmed en ännu bättre kundupplevelse.

− I vår strävan efter att göra saker enklare och bättre för våra kunder beslutade vi 2018 att inkludera Digitala prisskyltar för de kundmöten som sker i Lagershop. Genom samarbetet med SES-imagotag och Idnet så kan vi säkerställa att våra kunder alltid tittar på aktuellt och rätt pris oavsett vilken NetOnNet-kanal de föredrar att besöka. Vidare så innebär lösningen att vi gör en insats för miljön genom att slopa onödiga pappersutskrifter, vilket även sparar tid för oss som vi istället kan använda till mer kundfrämjande insatser, säger Maivor Skoglund, konceptchef NetOnNet och fortsätter;

− Vi valde även att addera en digital QR kod i lösningen, så kunden kan få mer fördjupad information om produkten, vilket går hand i hand med vårt uppskattade självbetjäningskoncept.

Utrullningen påbörjades under våren 2019 och beräknas fortsätta under 2020. Totalt kommer cirka 130 000 etiketter att installeras. Förutom leveransen av själva etiketterna, tillverkade av SES-imagotag, världsledande inom digitala prisskyltar, kommer Idnet att ansvara för projektledning, installationsupport, utbildning av butikspersonalen, support och design av etiketterna.

−De elektroniska hyllkantsetiketterna skapar så många nya möjligheter, säger Niclas Boquist, ansvarig KAM på Idnet. Leveransen bygger på den senaste teknologin inom elektroniska hyllkantsetiketter där teknologi och mjukvara skapar en helt ny nivå jämfört med den klassiska hyllkantstekniken. Inte bara ger den ökade försäljningsmöjligheter och effektivare processer för butikerna, de tar även kundupplevelsen till helt nya nivåer. Vi är jättestolta över att NetOnNet valt oss som partner i denna satsning, avslutar Niclas.

− Detta samarbete är ännu en stor prestation och framgång för vårt team. Det bekräftar vår position som den ledande leverantören av smarta ESL-lösningar till hemelektronikbranschen och den starka position vi har i Norden. Vår innovativa ”VUSION Retail IoT Cloud”-plattform visar sig vara ett viktigt konkurrensmedel för detaljhandlare med fysisk handel som vill förbättra sin effektivitet samt förmåga att betjäna kunder, då de kämpar för att förbli konkurrenskraftiga i en mycket tuff bransch, säger Sébastien Fourcy, Executive Vice President Sales i SES-imagotag.