Miljardsatsning när IP-Only Enterprise blir GlobalConnect

IP-Only fortsätter sin satsning med att koppla upp och ihop Sverige, och som en del av den satsningen kommer bolagets företagsaffär IP-Only Enterprise att byta namn till GlobalConnect.

Miljardsatsning när IP-Only Enterprise blir GlobalConnect 1
Regina Donato Dahlström, vd för IP-Only/GlobalConnect i Sverige.

Detta är en del i en större satsning med infrastrukturinvesteringar för mångmiljardbelopp i Sverige under kommande år. Bolagets konsumentverksamhet håller kvar vid namnet IP-Only och fortsätter öka byggnadstakten av fibernät till privata hem runt om i hela Sverige. Namnändringen träder i kraft den 21 september.

– Namnbytet är en markering. Vi höjer ribban samtidigt som vi bygger vidare på det som gjort oss till en så stark aktör på den svenska marknaden – snabbhet och närhet till våra svenska kunder. Vi kombinerar den stora aktörens resurser med tillväxtföretagets drivkraft. Vi levlar upp, helt enkelt, säger Regina Donato Dahlström, vd för IP-Only/GlobalConnect i Sverige.

Den 3 februari i år slogs dansk-norska GlobalConnect ihop med svenska IP-Only och skapade då en av de största aktörerna inom digitalisering i hela Nordeuropa. Med ett brett och avancerat tjänsteutbud för att koppla upp företag, samhälle och medborgare, äger och driver gruppen nu digital infrastruktur i hela Norden samt i Tyskland.

– Skalan, nätverket och innovationskraften har nu ökat till nordeuropeisk nivå. Men mitt fokus är på de svenska och finska marknaderna, där vi kommer fortsätta att utmana. De stora vinnarna i detta blir kunderna – och förlorarna de nuvarande jättarna som inte varit beredda på att bli utmanade, fortsätter Regina Donato Dahlström.

Under senare tid har man inlett eller utökat samarbete med kunder som exempelvis Manpower, Cervera, Sollentuna kommun, Kjell & Company, Lyko, Pressbyrån, Clas Ohlson, Apoteksgruppen, Stockholms Stadsmission samt Stadium.

– Genom att fortsätta att förenkla och driva våra kunders digitaliseringsresor framåt är vi redo och rustade att ta ytterligare marknadsandelar och bidra till våra kunders tillväxt och resultat, säger Regina Donato Dahlström.