Klarna, den ledande globala betalningsleverantören och shoppingtjänsten, tillkännager i dag att man inleder ett samarbete med Lime, en av de ledande globala leverantörerna av mikromobilitetstjänster.
Syftet är en förbättrad användarupplevelse och smidigare resa för Limes användare.
Klarna tar genom samarbetet ett första steg in i ett helt nytt segment och visar hur Klarnas betallösningar skapar värde även utanför den traditionella e-handeln. Samarbetet inleds i Sverige, men kommer att expandera till andra marknader under nästa år.
Kunder kommer tack vare samarbetet att genom bara några klick att kunna börja använda Limes elskotrar, utan krångliga registreringsprocesser eller kortregistreringar. Allt som krävs är att kunden enkelt ansluter sitt bankkonto, så resorna därefter kan betalas automatiskt.
Integrationen av Klarnas lösning är i linje med Limes löfte att erbjuda tillförlitliga, prisvärda och säkra eltransporter med ett lågt miljöavtryck tillgängliga för alla.
”Att samarbeta med Klarna är ett av många steg vi tar för att bättre tjäna den svenska Lime-communityn. Vi är glada att kunna erbjuda Klarnas snabba och enkla betalningsmetod, vilken vi tror kommer sänka trösklarna för användandet av våra mikromobilitetslösningarför många svenskar. Fler betalningsalternativ har en positiv effekt för de som använder Lime-scootrar och e-cyklar som ett hållbart och socialt distanserat sätt att röra sig i stan”, säger Mike Parishaian, Sverigechef på Lime.
“Vi är glada att inleda detta samarbete med Lime och därmed Klarnas första stegin i mikromobilitetssektorn. Lime letade efter ett sätt att göra onboardingprocessen ännu smidigare och då passar Klarnas tjänster perfekt. Genom vårt “Betala nu”-erbjudande kan vi ge alla användare en smidig och snabb process innan de använder Limes tjänster, säger Joakim Lundberg, Sverigechef på Klarna.