E-handeln i Sverige ökar explosionsartat.
2019 sålde svensk e-handel för mer än 300 miljarder kronor, enligt rapporten Svensk e-handel.
Samtidigt ökar konsumenternas krav på ökad relevans i den digitala kommunikationen. Som ett resultat av detta behöver e-handlare investera i kundupplevelsen, för att fortsätta växa.
Studier från Marketing Insider Group visar att 78% av internetanvändare menar att personanpassade och högst relevanta budskap skulle öka deras köpintentioner. 63% av konsumenter förväntar sig att varumärken levererar personaliserade kundupplevelser, baserat på deras inköpshistorik.
Det är alltså hög tid att börja planera för hur du kan ta din personalisering till nästa nivå.
Varför Rule?
Med Rule integrerat till Jetshop kan du nu samla in orderhistorik, kund-, produkt- och beteendedata vilket ger dig insikter för segmenterad, personaliserad, automatiserad och datadriven kommunikation. Med det får dina kunder en bättre upplevelse, samtidigt som kundnöjdhet och försäljningen ökar. Vi kallar det hyper-personaliserad tillväxt.
Nu kan du sätta upp följande personligt anpassade marknadsautomationer:
- Välkomstmeddelande
- Orderbekräftelse
- Leveransbekräftelse
- Tackmeddelande och produktrecension
- Winback – vi saknar dig meddelanden
Jetshop: ”Tillsammans med Rule utvecklar vi integrationen för att maximera våra kunders tillväxt”
– Rule integreras enkelt till Jetshop Commerce. Med Rule-integrationen kan vi erbjuda e-mail och marketing automation. Tillsammans med Rule utvecklar vi integrationen för att maximera våra kunders tillväxt, säger Johan Wiberg, Product Partner Manager på Jetshop.
Rule – specialist på e-handel
Svenska Rule har funnits på marknaden sedan 2007 och har blivit många e-handlares favorit. Exempel på kunder från olika branscher som använder sig av tjänsten är iDeal of Sweden, Sportamore, Digital Inn, Ticmate, Adlibris, SF Anytime, Mister Spex, Pricerunner, Caliroots och Zoovillage.
Jetshop: “Våra kunder kan skapa en bättre kundupplevelse för sina slutkunder, samtidigt som de får en ökad kundnöjdhet och försäljning”
– Alla e-handlare önskar en enhetlig, segmenterad och personaliserad kundupplevelse i flera kanaler, säger Rikard Andersson, CCO på Jetshop. Med vårt fördjupade samarbete med Rule kommer våra kunder få en kommunikationsplattform integrerad med Jetshop Commerce. Detta innebär att våra kunder kan skapa en bättre kundupplevelse för sina slutkunder, samtidigt som de får en ökad kundnöjdhet och försäljning med hjälp av personligt anpassad marknadsautomation för omnikanal fortsätter Rikard Andersson.