Ideal of Sweden, TRIWA och Norse Projects väljer Reclaimit för att automatisera kundtjänst och julhandelns returer.

Ideal of Sweden, TRIWA och Norse Projects lanserar i samband med julhandeln Reclaimit för att automatisera returer och reklamationer från både webb och butik på över 20 marknader.

Ideal of Sweden, TRIWA och Norse Projects väljer Reclaimit för att automatisera kundtjänst och julhandelns returer. 1
Didrik Wachtmeister CFO på TRIWA

Lanseringen görs nu för att kunna hantera returflödena efter jul. Lanseringen möjliggjordes genom ett nära samarbete mellan Reclaimit och E-handelsplattformen Centra.

”Vi på TRIWA har länge letat efter ett verktyg för att förbättra upplevelsen för våra kunder och underlätta returhantering för vår egen personal och har med Reclaimit funnit ett verktyg som automatiserar mycket av det vår kundtjänst tidigare hanterade samtidigt som kundupplevelsen har förbättrats” Säger Didrik Wachtmeister CFO på TRIWA

Genom Reclaimit automatiseras returprocessen oavsett kanal – från butik, e-handel och kundservice, till lager och leverantör. Resultatet är nöjdare kunder, bättre lönsamhet och minskad klimatpåverkan.

Wilhelm Hamilton VD Reclaimit ”Vi är väldigt stolta att få arbeta med så starka varumärken som Ideal, of Sweden, Triwa och Norse Projects och att få göra det med en partner som Centra gör att vi kan bespara handlarna avsevärda kostnader och hjälpa till att skapa lojala återkommande kunder från både web och butik.”​