Huawei Ads meddelar globala samarbeten
Som ett nästa steg i att utveckla det egna annonsekosystemet ingår företaget nu flera nya samarbeten.
På branschmässan DMEXCO kommer Huawei berätta mer om de nya partnerskapen – samt ett antal innovativa och kreativa lösningar som ska hjälpa utvecklare och annonsörer att hitta nya målgrupper såväl som stärka varumärkessäkerhet.
Mässan DMEXCO samlar årligen de största aktörerna teknik och digital marknadsföring. Huawei Ads finns på plats under årets evenemang, som går av stapeln 21–22 september i tyska Köln, där de visar upp flera samarbeten och förbättringar för annonsörer.
Huawei Ads, med sina reklamplattformar DSP, SSP, och DMP, går nu i bräschen för att stärka skyddet mot bedrägerier samt öka varumärkessäkerheten. För att kunna garantera en pålitlig dataintegritet väljer man att implementera flera nya regler samt att inleda samarbeten med tredjepartsleverantörer.
Målet för samarbetet med Ad Science (IAS), som är ledande inom digital mediakvalitet, är att kunna erbjuda marknadsförare på Huawei Ads mer pålitliga verifieringslösningar och bättre insyn.
Huawei Ads har vidare prisats av organisationen Trustworthy Accountability Group för sitt engagemang för att bekämpa bedrägerier inom digital marknadsföring har. Huaweis mottagande av Certified Against Fraud Seal kommer efter att företaget tidigare i år har blivit registrerade i TCF och CMP för IAB.
Huawei Ads ser snabb global tillväxt – med stöd av certifierade partners
Med över 730 miljoner aktiva användare, samt 41 000 tredjepartsutgivare anslutna till sitt annonsekosystem, förväntas Huawei Ads växa ytterligare framöver .
Huawei Ads har över 50 certifierade partners runt om i världen, inkluderande bland andra GroupM, Omnicom Media Group, och Havas Media Group. Det nyligen tecknade samarbetet med Outbrain är ett spännande tillskott vilket kommer att driva på utvecklingen av annonseringslösningar samt utöka räckvidden för marknadsförare till Huaweis 730 miljoner aktiva användare.
Utöver att presentera en rad förändringar och nya funktioner på årets mässa så står Huawei Ads även värd för en Masterclass. Presentationen, som främst är riktad mot utgivare och annonsörer, syftar till att öka förståelsen för hur användarna av plattformen kan säkra stabila trafik- och intäktsströmmar. Huawei presenterar även skräddarsydda lösningar för växande företag.