Chilimobil sexdubblar intäkterna från abonnemangförsäljningen från 2,9 MSEK till 17 MSEK under 2021 och växer antalet kunder med 121%.
Chilimobil är en utmanare på den svenska mobilmarknaden som är här för att underlätta digitaliseringen av människors mobila liv med prisvärda, enkla abonnemang med stora datamängder och mervärde utan bindningstider och andra avgifter.
Abonnemangen med Fri Surf är Chilimobils storsäljare och det är tydligt att det finns ett stort behov på marknaden för stora datamängder till rimliga priser. Det är väldigt glädjande att se att vi fyller ett uppenbart växande kundbehov för obegränsad data som också driver vår tillväxt, säger Fredrik Brunzell (CEO Chilimobil).
Marknaden för mobilabonnemang är extremt konkurrensutsatt i Sverige och därför har Chilimobil även fokuserat på varumärke och bra partnerskap vilket också har gett positiva effekter för tillväxt. En annan mycket viktig del av vår framgång är att vi till skillnad från många av våra konkurrenter prioriterar en professionell och aktiv kundservice, vilken faktiskt är en av våra viktigaste tillgångar, fortsätter Fredrik Brunzell.
Under året har Chilimobil också fördjupat samarbetet med innehållspartnern Viaplay (Nordic Entertainment Group) med abonnemanget Fri Surf Viaplay där allt innehåll ingår i det fasta priset. Chilimobil har även blivit en del av abonnemangsförsäljningen på Samsung.com.
Chilimobil har funnits i lite mer än 1 år och vi har nu levererat ett första viktigt steg i vår plan. Vi ser nu fram emot 2022 där vi har ett flertal heta nyheter i pipelinen för ännu nöjdare kunder och fortsatt tillväxt, avslutar Fredrik Brunzell.