CGI tillkännager ett 10-årigt strategiskt partnerskap med Alimentation Couche-Tard
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR CGI tillkännager nu ett 10-årigt strategiskt partnerskap med Alimentation Couche-Tard

CGI tillkännager nu ett 10-årigt strategiskt partnerskap med Alimentation Couche-Tard

Publicerat av: Redaktionen

CGI (NYSE: GIB) (TSX: GIB.A) tillkännagav idag ett 10-årigt strategiskt partnerskap värt 380 miljoner CAD (3,1 miljarder kronor) med Alimentation Couche-Tard (Couche-Tard) för att leverera managerade IT-tjänster.

Partnerskapet kommer att stärka den ledande globala dagligvaruhandelns förmåga att förbättra sina kunders och medarbetares upplevelser, påskynda marknadsintroduktioner och kvalitetsförbättringar, ge tillgång till bred teknisk kompetens och expertis samt stödja Couche-Tards viktigaste affärsstrategier.

“Vi är glada över att ingå ett partnerskap med CGI för att stödja vår globala teknikvision att modernisera, automatisera och hyperskala verksamheten”, säger Ed Dzadovsky, Chief Technology Officer, Couche-Tard. “Med teknik i framkant för varje kund- och medarbetarupplevelse är det av yttersta vikt att ha flexibilitet på marknaden, högsta kvalitet och tillförlitlighet. CGI har imponerat på oss med en grundlig förståelse för vår komplexa miljö, en förmåga att tillföra talang, automatisering och strategiskt tänkande, samt deras insikt kring människor och kultur”.

Som en del av det 10-åriga avtalet kommer CGI att leverera ett omfattande utbud av IT-tjänster och infrastrukturstöd för verksamhetskritiska affärsfunktioner, såsom butikschefsupplevelse, automatisering och innovation av affärsprocesser samt datatillgång och synlighet. CGI kommer att utnyttja sina beprövade digitala helhetslösningar och processer, styrning och ramverk för att leverera förbättrad operativ effektivitet och optimera kostnaderna.

CGI tillkännager ett 10-årigt strategiskt partnerskap med Alimentation Couche-Tard“Vår närhetsmodell – Client Proxomity – runt om i världen gör det möjligt för oss att dra nytta av våra experter inom teknik och detaljhandel i områden som med viktiga Couche-Tard-anläggningar”, säger François Boulanger, President och Chief Operating Officer, CGI. “Vi är fast beslutna att samarbeta med Couche-Tard kring deras affärsstrategi för att hjälpa dem att investera i ny kapacitet som snabbt kan anpassas till deras behov, och deras kunders behov, över flera geografiska områden och marknader.”

 

 

 

 

Relaterade Artiklar