Cervera sätter nya försäljningsrekord både i juli och augusti.
E-handeln fortsätter att vara det stora dragloket med en fortsatt tredubblering mot föregående år under perioden.
– Juli var allra starkast med en total försäljningsökning på hela 40%. Vi såg visserligen en tydlig väder- och hemestereffekt i försäljningen i juli, framförallt i butiksledet, men det roliga är beviset på att vi har lyckats stärka vårt kunderbjudande både sortiments-, pris- och marknadsföringsmässigt i båda kanalerna, säger Peter Rimbäck Cerveras VD.
– Vi är såklart väldigt nöjda med vår höga tillväxtnivå, vilket är ett starkt kvitto på att kunderna gillar det vi gör. Samtidigt är vi ytterst ödmjuka i vårt firande av resultaten. Både på grund av samhällsperspektivet av pandemin, men också att många aktörer och personal inom handeln har drabbats hårt på ett olyckligt sätt, fortsätter han.
– Framförallt vill jag rikta ett stort tack till alla medarbetare som har gjort ett fantastiskt bra jobb under denna på många sätt utmanande tid. De har verkligen kavlat upp ärmarna och mött den nya verkligheten på ett beundransvärt sätt. Många butiker har haft det tufft med kraftiga trafiktapp, men som helhet har vi klarat oss riktigt bra.
– Vi ser nu fram emot en händelserik höst där vi kommer att göra stora satsningar både i den digitala och fysiska kanalen. Vi håller på att göra ett större omtag av vår strategi till att bli en betydligt mer modern och datadriven spelare och det syns redan i resultaten. Vi tror inte att det räcker att vara den bästa omnikanalsaktören sett som en helhet. Vår ambition är att dessutom vara kundernas förstahandsval i varje enskild kanal.