Hem NYHETER CDON skapar årets största Black Friday för digital handel i Norden

CDON skapar årets största Black Friday för digital handel i Norden

Publicerat av: Redaktionen

CDON, Nordens ledande marknadsplats, skapar över 100 000 produkterbjudande under Black Friday.

CDON skapar årets största Black Friday för digital handel i Norden 3Därmed skapar CDON årets största kampanjvecka, 22 november – 1 december 2020, för digital handel i Norden.

– Black Friday är den största köpfesten för konsumenter. Det är viktigt för våra kunder att hitta riktigt bra deals, i synnerhet inför julhandeln till nära och kära. Fokus är så klart att kundupplevelsen blir optimal – det ska vara tryggt och enkelt för nordiska kunder att stryka allt på jullistan. Det är få som kan samla hundratusentals erbjudanden från över 1300 handlare på ett och samma ställe. Som nordisk marknadsplats kan vi erbjuda det utan motstycke, vilket gör det enklare än någonsin för kunder att spara tid och pengar. Samtidigt så skapar vi möjlighet för handlarna att sälja sina produkter med Black Friday-rabatter genom vår plattform, säger Kristoffer Väliharju, VD hos CDON.

– Med ett enormt antal erbjudanden kommer även ett stort ansvar. Det är viktigt för oss att konsumenten får korrekt köpinformation Vi har tillsammans med handlarna ett kundfokus och kampanjprodukterna är väl valda. Alla kampanjprodukter måste ha ett unikt sänkt pris under kampanjen och detta har vi haft nära dialog med handlarna om. Handlarnas ordinarie priser måste ha fastställts under en fyra veckors tidsperiod och dessa bör exponeras under kampanjen så att konsumenter kan se skillnaden. Då vi är en marknadsplats med miljontals produkter så jobbar vi extra mycket med transparens mot både handlare och kunder, säger David Olhed, CCO hos CDON

CDON har en tradition av att erbjuda unika erbjudanden som sticker ut. I år erbjuder CDON sommarens mest maxade fotbollsupplevelse. Årets deal erbjuder privat tillgång till att se fotbolls-EM på Europas största flytande TV-skärm – från en lyxyacht!

Under intensiva kampanjdagar så ökar CDON:s kommunikation och informationen till både kunder och handlare. För konsumenter har en särskild ”Prishjälten”-sida satts upp på hemsidan med information om prissättning, samt så uppmuntras kunderna att direkt kontakta kundservice om de misstänker prisfel. Det görs även stickprov och kontroller så att CDON:s riktlinjer vad gäller prissättning följs CDON har även investerat och lanserat i ny plattform med prisjämförelser mellan handlarna. På så vis kan kunderna se hur det enskilda priset står sig mot andra handlare oavsett rabattsats.

Relaterade Artiklar