CDON inleder nytt samarbete med skojätten NilsonGroup

Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att företaget inleder ett nytt samarbete med NilsonGroup.

CDON inleder nytt samarbete med skojätten NilsonGroup 1Från och med idag kan CDONs nära 2 miljoner kunder handlar skor från NilsonGroups många kända varumärken. CDON har sedan tidigare ett brett utbud av varumärken under kategorin skor bland annat Adidas, Birkenstock, Sneaky Steve, Converse, Nike, Espadrillos, Salming och som nu kompletteras med NilsonGroups varumärken.

– Skoförsäljningen via CDON Marketplace ökade med drygt 60 procent under 2019 och vi ser stor potential att växa segmentet ytterligare under året tillsammans med NilsonGroups populära varumärken, säger Linda Andersson, Affärsområdesansvarig för kategorin skor på CDON.

Under 2019 hade kategorin skor nästan 3 miljoner kundbesök via CDON som består av 14 000 olika par skor eller SKU:s, inom segmenten damskor, herrskor, barnskor och träningsskor. NilsonGroup har samlat sina varumärken online under varumärket FEETFIRST som nu kompletteras med ytterligare en marknadsförings- och försäljningskanal via CDON.

– Med CDON’s tillväxt och popularitet i Norden tror jag mycket på detta samarbete. Vi kommer hitta nya kunder som vi inte når i våra egna kanaler – målet är att vi ska förse våra kunder med skor i rätt försäljningskanal vid rätt tillfälle – och vi ser att CDON är rätt marknadsplats i Norden att nå ut med ett utvalt sortiment till konkurrenskraftiga priser. Jag har stora förhoppningar om att CDON’s erbjudande kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med, säger Alexandra Dornérus, Digital försäljningschef på NilsonGroup.