Bambuser ingår ett strategiskt samarbete med Centra

Bambuser har ingått ett strategiskt samarbete med e-handelsplattformen Centra för att erbjuda  Live Video Shopping till globala varumärken och e-handelsbolag.

Bambuser ingår ett strategiskt samarbete med Centra 1
Maryam Ghahremani, vd på Bambuser

I och med samarbetet blir det nu  enklare för Centras kunder att bli kunder även hos Bambuser.

Centra (centra.com) är en e-handelsplattform för globala mode- och livsstilsvarumärken. Bland Centras  kunder finns etablerade varumärken som iDeal of Sweden, Soft Goat, Nudie Jeans och Douchebags.

Bambuser och Centra har idag ingått ett samarbete för att erbjuda Live Video Shopping – ett kraftfullt  verktyg som skapar mervärde inte minst nu när konsumenter tvingas socialt distansera sig. Samarbetet  innebär att Centra erbjuder en färdig integration till sina kunder för att enkelt och snabbt komma igång  med Bambuser Live Video Shopping.

Varumärket Soft Goat som är en gemensam kund till bolagen, genomförde sin första livesändning 18  mars.

Livesändningen som leddes av Säker Stil-duon Ebba von Sydow och Emilia de Poret varade i 40  minuter och lockade till sig närmare 3 000 unika tittare. Soft Goat har meddelat att effekten från deras  första livesändning visade på en tiodubbling i försäljning i jämförelse med en vanlig försäljningsdag.

– ​Centras headlessteknik gör det enkelt att snabbt implementera lösningar i teknisk framkant, och med  Bambusers lösning är vi nu en av de första e-handelsplattformarna som kan erbjuda live-shopping direkt  till konsumenternas vardagsrum. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet för att tillsammans ta våra  kunder till nya höjder ​ , säger Martin Jensen, vd på Centra.

– ​ I och med Centras moderna tekniska ramverk, har denna integration byggts på rekordtid. Vi ser att  samarbeten med e-handelsplattformar såsom Centra blir en accelerator för att påskynda etableringen av  Live Video Shopping ​ , ​säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.