Hem NYHETER Amadeus undersökning – “Vad privatresenärer vill ha i en COVID-19 värld”

Amadeus undersökning – “Vad privatresenärer vill ha i en COVID-19 värld”

Publicerat av: Redaktionen

Vi frågade mer än 8 500 CheckMyTrip-användare, från fyrtio länder runtom i världen som rest på fritiden minst en gång 90 dagar före COVID-19 restriktionerna, om deras åsikter.

Amadeus undersökning – “Vad privatresenärer vill ha i en COVID-19 värld” 2

“Vad privatresenärer vill ha i en COVID-19 värld”

Det är en kvalitativ och kvantitativ undersökning bestående av cirka 50 frågor.

Här är några viktiga resultat från undersökningen:

  • Resenärer vill ha möjligheten att resa ut i världen. Nästan tre fjärdedelar säger att de vill resa inom de närmaste tre månaderna efter att COVID-19 begränsningarna har upphävts. Än mer uppmuntrande är att samma majoritet säger att de förväntar sig att ha samma eller mer resebudget till hands.
  • Detaljerad information är viktigt. Resenärernas förtroende till att flyga, bo på hotell och resa med tåg samt hyrbil är fortfarande överväldigande starkt. 66% tillfrågade resenärer säger att information om COVID-19-förebyggande åtgärder är ”mycket viktigt” att veta innan de bokar hotell, medan 62% säger samma sak för flygresor.
  • Katastrofplaner är inte längre valfria. Reseförsäkring växer hos unga och gamla. Minst en tredjedel av undersökningens deltagare säger att de söker mer reseförsäkringsskydd än före COVID-19.
  • Resebyråer är långt ifrån passé. Resenärer lägger nu en högre uppskattning av problemlösning och support, särskilt för längre resor. 70% av alla de tillfrågade var intresserade av anpassade reseupplevelser, antingen rekommenderade av resebyråer eller utformade själva.

”Vår Amadeus undersökning, ”Destination X”, visar att miljoner resenärer finns och drömmer om sitt nästa äventyr. De behöver oss alla för att hjälpa dem att framgångsrikt navigera genom de förändrade gränsrestriktionerna, kapaciteten och andra operativa vändningar i deras väg för att få det att hända” säger Champa Magesh, Executive Vice President for Retail Travel, Travel Channels, Amadeus.

Vi ger dig en djupare analys av resultaten från vår senaste forskningsstudie på engelska:Destination X- Vad privatresenärer vill ha i en COVID-19 värld.

Relaterade Artiklar