Den årliga undersökningen Daymakerindex visar att 3Butiker har telekombranschens bästa kundbemötande – för andra året i rad.
Tre har de senaste åren haft starkt fokus på kundnöjdhet där bemötande i butik har varit en viktig del i att skapa en personlig och unik kundupplevelse.
– Det här är ett fint kvitto på att de insatser vi gör får effekt och jag är väldigt stolt över alla medarbetare som med stort engagemang tar hand om våra kunder. Att erbjuda personlig service och upplevelser som skapar mervärde är A och O för oss, säger Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Tre.
3Butik har arbetat aktivt med att förbättra kundupplevelsen och har bland annat tagit fram ett gediget paket av utbildningar, skapat tydliga processer och gett medarbetarna fler verktyg för att hjälpa kunder med serviceärenden direkt i butik.
Under 2019 startade även utrullningen av ett nytt butikskoncept, ett långsiktigt arbete som omfattar hela butikskedjan.
Samtidigt har Tre genomfört omfattande åtgärder de senaste åren för att öka kundnöjdheten, allt ifrån att sätta rätt förväntningar i säljtillfället till att vara tydlig i första mötet och ge service i toppklass efter köp.
– Nöjda kunder är alltid det viktigaste för Tre. I den senaste kundnöjdhetsundersökningen från SKI gjorde vi en rejäl höjning och fick vårt bästa resultat hittills. Det är ett resultat av många olika initiativ i hela bolaget där våra medarbetare har varit nyckeln till den snabba förändringsresan, säger Rune Pedersen.