Channel Factory stärker sitt europeiska team genom rekryteringen av Fredrik Lehman.
I sin nya roll som Trading Director Europe får han ett tydligt uppdrag: att vidareutveckla relationen med mediebyråer på nyckelmarknader och säkerställa tillväxt genom förhandling, strategi och samverkan.
— Det här är ett bolag där jag ser att min erfarenhet kan göra nytta, och där jag kan utmanas i en ny internationell kontext. Förutom kulturen, människorna och produkten, får jag i min roll möjlighet att vara kreativ och arbeta med mina främsta kompetenser. Trading, affärsutveckling och etablerande av långsiktiga kundrelationer är min hemmaplan, säger Fredrik Lehman.

Channel Factory stärker sitt europeiska team genom rekryteringen av Fredrik Lehman.
Fredrik Lehman kommer närmast från en roll som Trading Director på TikTok, där han ansvarade för avtal med mediebyråer i Norden och Centraleuropa. Dessförinnan arbetade han i 18 år på Schibsted, där han haft en rad ledande roller inom både direktförsäljning och byråsamarbeten. Under sina år i mediebranschen har han byggt ett omfattande nätverk och en djup förståelse för vad som krävs för att skapa hållbara partnerskap mellan annonsering, teknikplattformar och medieköpare.
På Channel Factory får Fredrik en central roll i det europeiska tillväxtarbetet. Fokus ligger på att stärka närvaron på Channel Factorys europeiska tillväxtmarknader. Han kommer arbeta nära de lokala teamen och för att utveckla de viktiga nätverken av mediebyråer.
— Fredrik har en unik förmåga att kombinera analytisk skärpa med kommersiell drivkraft. Han är precis den typ av ledare som behövs för att stärka och utveckla vår europeiska trading till nästa nivå, säger Mike Gray, Head of Agency Partnership Global, Channel Factory.
About Channel Factory
Channel Factory is a global technology and data platform that optimizes business performance and enhances brand reputation through ethical and effective contextual targeting. Utilizing proprietary AI and brand suitability technologies, Channel Factory ensures ads are placed on brand-safe, contextually relevant content across YouTube, CTV platforms, and social media, including Meta and TikTok. Through its conscious media planning, Channel Factory is committed to promoting sustainability, diversity, and positive content, helping brands achieve their goals while fostering a healthier digital ecosystem.
Channel Factory has a presence in 31 countries across the Americas, Europe, the Middle East, Asia, and ANZ, providing advertisers with IAB standard category lists and customized content options in 49+ languages. For more information about Channel Factory, please visit http://www.channelfactory.com