Idag lanseras Dustins e-handel i Nederländerna.
Det innebär att Dustin nu erbjuder både produkter, tjänster och lösningar i Nederländerna.
Dustins e-handel i Nederländerna, dustin.com, riktar sig till både företag och privatpersoner med ett huvudfokus på små och medelstora företag.
-Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda vår effektiva e-handel i Nederländerna. Givet vår långa erfarenhet av e-handel och kunskap om IT-behoven hos små och medelstora företag ser vi att det finns en given plats för oss. Vi ser fram emot att vara en utmanare i Nederländerna. Vår ambition är att bli en ledande partner för små och medelstora företag i Nederländerna, säger Thomas Ekman, VD och koncernchef Dustin.
Det finns stora likheter mellan marknaderna i Norden och Nederländerna både sett till marknadsstruktur och kundbehov. Värdet på Dustins totala adresserbara B2B-marknad uppgår till cirka 262 miljarder SEK.