Webgallerian, en nylanserad marknadsplats på nätet som kommer att samla hundratals svenska webbutiker under ett och samma tak, startar nu ett nära samarbete med Bonnier Publications-ägda tidskriften Vi i Villa.
Syftet är att i partnerskap skapa Sveriges mest attraktiva marknadsplats på nätet där Vi i Villa blir en stark sponsor och värd för avdelningen Hem & Trädgård. Webgallerian får glädje av Vi i Villas stora räckvidd och bägge parter räknar med att i samarbetet snabbt få en stor tillväxt i respektive parts kunddatabaser.
Sveriges nya stora marknadsplats på nätet, Webgallerian, med 140 kontrakterade webbutiker, inleder ett samarbete med Sveriges mest lästa villatidning, Vi i Villa.
Vi i Villa är en av Sveriges mest lästa tidningar med en upplaga på cirka 2,2 miljoner exemplar. Den distribueras till samtliga villahushåll i Sverige. Utöver tidningens upplaga når Vi i Villa 1,3 miljoner människor via sina nyhetsbrev, har 130 000 unika besökare på sin webbsajt varje vecka och 13 000 följare på Facebook. Vi i Villa är en del av Bonnier Publications, Nordens största utgivare av tidskrifter.
– Det är glädjande att kunna offentliggöra detta samarbete med ett av landets starkaste varumärken och största konsumentmedier. Vår användarvänliga nätbaserade marknadsplats tillsammans med Vi i Villas stora kontaktyta mot konsument är en win-win för båda parter och ger Webgallerian det genombrott vi behöver för att snabbt nå ut till många fler konsumenter, säger Ingemar Gleissman, VD och grundare av Webgallerian.
Nylanserade Webgallerian 3.0 samlar några av Sveriges mest spännande webbutiker under ett och samma tak i en galleria på nätet. I dagsläget har marknadsplatsen 140 stycken kontrakterade olika e-handlare och snart över 425 000 produkter i sitt totala utbud. Målet är att skapa Nordens största marknadsplats på nätet med cirka 2 000 e-handlare och över 3 miljoner produkter i sitt totala utbud.
Gemensamma marknadsföringsaktiviteter
Både Webgallerian och Vi i Villa önskar bygga upp antalet medlemmar i sina respektive kundklubbar genom att erbjuda dem ett mervärde i form av nya tjänster och riktade specialerbjudanden.
– Vi väljer att samarbeta med Webgallerian då vi tydligt ser kvaliteten i deras e-handelsplattform och potentialen i deras affärskoncept. Vi är givetvis glada att vi nu kan erbjuda våra kundklubbsmedlemmar att ta del av detta, säger Helena La Corte, VD, Bonnier Publications i Sverige.
– Genom gemensamma marknadsaktiviteter via våra respektive kanaler, som exempelvis riktade nyhetsbrev, kampanjer och PR-aktiviteter, kommer vi nå ut till nya målgrupper och öka vårt medlemsantal avsevärt, fortsätter Ingemar Gleissman.
– Detta samarbete kan också tolkas som ett kvitto på att Webgallerian är en attraktiv partner och aktör på den snabbväxande e-handelsmarknaden, vilket torde intressera bland andra de investerare som önskar ett delägande i ett lovande internetföretag då vår publika emission fortfarande är öppen, avslutar Ingemar Gleissman, VD och grundare av Webgallerian.
Webgallerian genomför just nu bolaget en publik emission på maximalt tio miljoner kronor, se prospekt HÄR. Teckningstiden pågår fram till den 19 januari 2018.