Vogue Scandinavia, en av de främsta publikationerna inom mode, har som mål att vara ledande även när det gäller ny teknik.
Tillsammans med techbolaget Spotin lanserar de under juni 2022 Scandi Shopping Space, en helt ny digital shoppingupplevelse med Content Commerce.
Vogue Scandinavia har sedan lanseringen i augusti 2021 haft som mål att inte bara ligga i framkant vad gäller mode, utan även när det kommer till hur ny teknik kan förbättra upplevelsen. Samarbetet med Spotin banar väg mot ett nytt kapitel för vad de kan erbjuda sina läsare. Den tekniska lösningen förenar känslan av att upptäcka innehåll, utvalt och kurerat av Vogue Scandinavia, med möjligheten att köpa produkter direkt i det redaktionella innehållet – utan att länkas till andra sajter. Artiklar är inte längre enbart en källa till inspiration, då Spotins tekniska plattform möjliggör sömlösa köp genom att koppla samman innehållsskapare och varumärken.
“Vogue Scandinavia strävar efter att presentera det bästa inom mode, skönhet och kultur från en skandinavisk synvinkel, och våra shoppingartiklar är inget undantag. Vi erbjuder ett noga kurerat utbud av kläder, accessoarer, skönhetsprodukter och designobjekt från utvalda nordiska varumärken – både väletablerade och ‘up and coming’ – samt internationella varumärken som går i linje med våra ideal. Vi vill bli en online-destination där shopping är roligt, medvetet och sömlöst. Spotin var den perfekta partnern för att hjälpa oss förverkliga denna vision.” Martina Bonnier, chefredaktör, Vogue Scandinavia.
“Med tanke på Vogue Scandinavias digitala fokus är vi stolta över att kunna presentera vår content commerce-lösning tillsammans med dem. Vi vill vara den självklara tekniska mellanhanden som friktionsfritt sammanför varumärken, publicister och människor och därmed förändrar sättet vi handlar online.” Säger Kristoffer Karlsson, grundare och CEO för Spotin.