Telavox lanserar AI-receptionist för företag
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Telavox lanserar AI-receptionist för företag

Telavox lanserar AI-receptionist för företag

Publicerat av: Redaktionen

Telavox lanserar en AI-baserad receptionist som svarar i telefon dygnet runt och hanterar kundärenden direkt i samtalet.

Nu kan företag i alla branscher – från tandläkarkliniker och butikskedjor till IT-bolag och bilfirmor – erbjuda professionell service 24/7.

Tack vare avancerad röststyrning kan Telavox nya AI-receptionist förstå och svara på samtal – utan fördröjningar. Tekniken är utvecklad för att förstå och agera på kundens behov i realtid, vilket gör att ett samtal med en röststyrd AI nu kan upplevas som att prata med en människa. Tekniken kommer att frigöra tid för både stora och små företag samtidigt som tillgängligheten att erbjuda support till sina kunder dygnet runt ökar.

AI-receptionisten:
– Svarar på samtal direkt utan telefonkö
– Kopplar till rätt person
– Hanterar bokningar i realtid

Den AI-drivna receptionisten förbättrar företags tillgänglighet, minskar väntetider och frigör tid till annat – utan att kompromissa med kundupplevelsen.

Telavox lanserar AI-receptionist för företag”Vi ser en enorm potential i hur röststyrd AI kan revolutionera företagstelefoni. Vår AI-receptionist gör det enkelt att erbjuda snabb och personlig service dygnet runt, samtidigt som den avlastar teamet.” – Björn Tideman, CMO på Telavox.

AI-receptionisten integreras direkt med Telavox telefoni och kan anpassas efter verksamhetens unika behov. Oavsett om det handlar om att vidarekoppla inkommande samtal, boka möten eller svara på vanliga frågor, fungerar den lika bra för småföretag som för stora organisationer.

“Våra kunder kan se AI-receptionisten som en virtuell kollega som svarar i telefon så att de kan fokusera på att utföra det som de är bäst på.” säger Björn Tideman.

Alla bolag är olika och därför är det enkelt att styra hur snabbt eller utbrett man vill implementera AI-receptionisten som alternativ till sin nuvarande kundservice. Det är enkelt att anpassa sin AI-receptionist till vilken typ av uppgifter man önskar att den ska ta hand om. Verksamheter kan enkelt lära upp sin AI-receptionist genom att ladda upp information och svar på sina vanligaste frågor.

Henrik Thorvinger, Product Design Director på Telavox uppmuntrar företag att våga testa.

”Våga testa! Man behöver inte göra en stor investering från start. Börja smått, kanske med en AI-receptionist tillgänglig endast under nattetid när ni vanligtvis har stängt, och utvärdera svaren och kundupplevelsen. Tekniken är mogen, och möjligheten att erbjuda bättre service till lägre kostnad har aldrig varit större.”

Framtiden för kundservice handlar inte om att ersätta människor – det handlar om att förstärka dem. Voice AI är här för att stanna, och de företag som börjar utforska tekniken idag kommer att ha en stor konkurrensfördel imorgon.

Nyckelfunktioner i Telavox AI-receptionist:
  • Samtal i realtid – Ingen fördröjning för naturliga samtal
  • Självlärande AI – Anpassar sig efter företagets specifika behov och förbättras över tid
  • Full integration med Telavox telefoni – Kom enkelt igång och vidarekopplar samtal i er befintliga struktur
  • Partnerstöd för bokningstjänster – såsom Muntra, Google Calendar med flera
  • Stöd för flera språk – Möjlighet att hantera kundsamtal på flera språk

Den nya AI-receptionisten finns tillgänglig nu, läs mer på: www.telavox.se/ai-receptionist

 

 

Telavox är en mobiloperatör bara för företag som erbjuder obegränsad mobil- och fast telefoni, snabb 5G-uppkoppling och en användarvänlig app för både mobil och dator. Telavox företagstelefoni integreras smidigt med system som HubSpot, Salesforce, Microsoft Dynamics och Teams, vilket effektiviserar arbetsflöden och kunddialoger.

Med fokus på innovation och användarvänlighet fortsätter Telavox att utveckla framtidens företagskommunikation sedan 2003. Med smarta AI-lösningar för att optimera samtalshantering och automatisera uppgifter, kan företag få bättre insikter kring sina samtal och en mer effektiv kommunikation.

Relaterade Artiklar