Allt fler modevarumärken väljer att distribuera sin e-handel till olika digitala innehåll genom den tekniska lösningen content commerce.
Svenska scale up-bolaget Spotin, som levererar lösningen, har sett ett tydligt ökat intresse från varumärken under det senaste halvåret.
Under det senaste halvåret har Spotin integrerat ett brett utbud av varumärken som vill distribuera sin e-handel. Några av varumärkena som nyligen hoppat på trenden är smyckesmärket Sophie By Sophie och klädmärket DAY Birger et Mikkelsen, som båda ser fram emot att ta deras e-handel till redaktionellt innehåll.
Christina Exsteen, Creative Director på DAY Birger et Mikkelsen, menar att de på DAY Birger et Mikkelsen värderar konsumenternas tid och därför vill ge dem den kortaste och enklaste vägen till deras produkter.
“Vi vill göra livet enklare för kvinnor, samtidigt som de även blir inspirerade. Därför är vi glada över att vara en del av ett projekt som kombinerar de två.”, säger Christina Exsteen, Creative Director på DAY Birger et Mikkelsen.
Sophie by Sophie och DAY Birger et Mikkelsen kommer tillsammans med många andra varumärken snart att finnas tillgängliga att handla direkt hos utvalda digitala publicister via Spotin.