Allt fler modevarumärken visar intresse för Spotins ”Content Commerce”
Hem E-HANDEL Allt fler modevarumärken visar intresse för Spotins tekniska lösningen ”Content Commerce”

Allt fler modevarumärken visar intresse för Spotins tekniska lösningen ”Content Commerce”

Publicerat av: Redaktionen

Allt fler modevarumärken väljer att distribuera sin e-handel till olika digitala innehåll genom den tekniska lösningen content commerce.

Svenska scale up-bolaget Spotin, som levererar lösningen, har sett ett tydligt ökat intresse från varumärken under det senaste halvåret.

Förutsättningarna för e-handelslandskapet har under de senaste åren ritats om. Det, mycket tack vare att ny teknik har öppnat upp nya möjligheter för varumärken att sälja sina produkter och tjänster på. I takt med att innehållsdriven handel och social commerce blivit ett mer vedertaget sätt för konsumenter att både upptäcka och handla produkter, har deras krav på en smidig köpupplevelse samtidigt ökat. En undersökning som Spotin gjort tillsammans med Norstat* visar att konsumenter idag vill och förväntar sig den smidigaste vägen från A till B när de shoppar online.
Genom den nya tekniska lösningen content commerce, kan varumärken sälja sina produkter direkt hos digitala publicister och innehållsskapare via så kallad remote checkout, så att konsumenterna inte behöver länkas iväg från innehållet till en annan sajt eller plattform för att slutföra köpet.

Under det senaste halvåret har Spotin integrerat ett brett utbud av varumärken som vill distribuera sin e-handel. Några av varumärkena som nyligen hoppat på trenden är smyckesmärket Sophie By Sophie och klädmärket DAY Birger et Mikkelsen, som båda ser fram emot att ta deras e-handel till redaktionellt innehåll.

“Att fånga upp kunder när deras intresse är som störst med trovärdigt innehåll och bygga relationer med nya konsumenter i samarbete med Spotin och deras content commerce lösning ska verkligen bli spännande, vi ser fram emot det.”, säger Sophie Gyllenhammar Mattsson, grundare och designer på Sophie by Sophie.

Christina Exsteen, Creative Director på DAY Birger et Mikkelsen, menar att de på DAY Birger et Mikkelsen värderar konsumenternas tid och därför vill ge dem den kortaste och enklaste vägen till deras produkter.

Allt fler modevarumärken visar intresse för Spotins ”Content Commerce”

Kristoffer Karlsson, Grundare och VD Spotin

“Vi vill göra livet enklare för kvinnor, samtidigt som de även blir inspirerade. Därför är vi glada över att vara en del av ett projekt som kombinerar de två.”, säger Christina Exsteen, Creative Director på DAY Birger et Mikkelsen.

Sophie by Sophie och DAY Birger et Mikkelsen kommer tillsammans med många andra varumärken snart att finnas tillgängliga att handla direkt hos utvalda digitala publicister via Spotin.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>