Förbättrar kvalitet och produktivitet genom en omnikanalstrategi med hjälp av Freshworks lösning
Den internetbaserade resebyrån Travix väljer Freshworks molnbaserade programvara för kundtjänsthantering. Travix använder Freshworks lösningar för att förbättra effektiviteten hos sin kundtjänst och erbjuda alla kunder den bästa möjliga servicen. Med Freshworks omnikanalstrategi bygger Travix hållbara kundrelationer med personlig service baserad på en heltäckande bild av kunden.
– Travix strategi är att tillhandahålla en enda kontaktpunkt för kunder genom den kanal de väljer. Vi bygger relationer genom personlig service baserad på historik och en heltäckande bild av kunden. Vårt kontaktcenter hanterar e-post, telefonsamtal och sociala medier i olika system. Därför behövde vi investera i ny teknik som gör vår strategi möjlig, säger Marloes Vierhout, direktör för Customer Care Business Support på Travix.
Travix valde Freshworks lösningar efter en omfattande utvärdering.
– Vi sökte en partner som delade vår vision och vårt arbetssätt, säger Marloes Vierhout. Freshworks visade oss möjligheterna med en effektiv omnikanalstrategi och tillsammans med dem anpassar vi lösningen efter våra behov. Freshdesks erfarenhet, de oändliga möjligheterna med Freshchat i kombination med Freshcaller ökar effektiviteten hos vår kundtjänst och erbjuder våra kunder den bästa möjliga servicen.
Implementeringen tog endast 2 månader.
– Med Freshworks produkter har vi en tydlig inblick i alla verksamheters nyckeltal i realtid. Tack vare insikterna ökar våra anställdas produktivitet och vår kvalitet förbättras. Dessutom får vi värdefull information om vår belastning och vad som driver kontakterna genom att länka produkterna med vårt BI-verktyg, avslutar Marloes Vierhout.