Idag släppte Svensk Kvalitetsindex (SKI) sin årliga mätning över konsumenternas inställning till mobiloperatörer och för fjärde året i rad ligger Tele2 högt upp i mätningarna.
Tele2s företagserbjudande når en andra plats i mätningen och visar dessutom den största ökningen av samtliga operatörer.
Den årliga undersökningen från SKI visar hur konsumenter ställer sig till de produkter och tjänster inom mobiltelefoni som mobiloperatörer levererar. I år visar denna att privatkunderna är nöjdare än någonsin tidigare, och att Tele2 hamnar högt i listan över kundnöjdhet bland de stora operatörerna. De senaste åren har både Tele2 och Comviq fått höga siffror i undersökningen och så även i år, där Tele2 får 70,8 poäng av 100 möjliga och Comviq får 73,4 av 100.
– Vi arbetar varje dag med att utveckla och optimera våra tjänster för att våra kunder ska få den bästa upplevelsen i sina uppkopplade liv. Att vi då har topplaceringar för båda våra varumärken i en undersökning som verkligen visar vad kunderna tycker gör oss väldigt stolta, säger Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige.
På företagssidan kammar Tele2 hem andraplatsen och är det företag som gör den största förbättringen av samtliga operatörer. I rapporten framgår att mjuka värden är allt viktigare för kundnöjdhet, som att vara kundvänlig och personlig.
– På företagssidan finns höga krav och förväntningar på sin IT- och mobilleverantör, vilket vi ständigt arbetar för att möta och förbättra ytterligare. Att vi redan idag har så pass hög kundnöjdhet är fantastiskt och vi fortsätter ständigt att jobba hårt för att utveckla, förbättra och hitta lösningar som möter den snabbrörliga digitala verklighet som våra kunder befinner sig i, fortsätter Samuel Skott.