Samsung söker reseentusiast för internationellt äventyr
Hem PRODUKTNYHETERMOBILTELEFONER Samsung söker reseentusiast för att delta i internationellt äventyr

Samsung söker reseentusiast för att delta i internationellt äventyr

Publicerat av: Redaktionen

Samuel Arnold – skådespelaren känd från ”Emily in Paris” – uppmuntrar reseentusiaster att delta i Samsungs nya tävling ”Found in Translation”.

Förutom ett resebidrag får vinnaren även den nya Galaxy Z Flip6, utrustad med smarta Galaxy AI-funktioner.

I jakten på en Galaxy AI Champion välkomnar Samsung svenska reseentusiaster att delta i tävlingen ”Found in Translation”1. På följande länk kan deltagande läsa mer om villkoren för tävlingen2. På sajten finns även restips från både skådespelaren Samuel Arnold och sociala mediestjärnan och grundaren av Girls Who Travel, Brontë King.

”Att uppleva olika kulturer och nya resmål är bra för själen. Jag är verkligen glad över att samarbeta med Samsung för att ge någon chansen att förverkliga sina resedrömmar. Galaxy AI Champion kommer att kunna kasta sig in i sina äventyr, trygg i vetskapen om att funktioner som Live Translate och Circle to Search med Google finns där för att hjälpa till vid varje steg på vägen”, säger Samuel Arnold.

Undersökning: Utmaningar som skapar hinder för resenärer – övervinn barriärerna med Samsung Galaxy AI

Tävlingen ”Found in Translation” lanseras samtidigt som Samsung presenterar resultat och insikter från en ny undersökning3 som bland annat belyser de hinder och utmaningar som många människor upplever inför och under en resa. Den visar att över en tredjedel (35 procent) av de europeiska semesterfirare som deltog i undersökningen upplever svårigheter med att be om vägbeskrivningar, förstå lokala sedvänjor (29 procent) och beställa mat (26 procent). Hälften av alla resenärer (50 procent) erkänner att de pekar på menyer för att beställa. Samma undersökning visar att 72 procent av respondenterna anser att deras resor skulle bli bättre om de kunde kommunicera bättre med lokalbefolkningen. Undersökningen visar också att kommunikationssvårigheter ofta leder till att människor fastnar i så kallade turistfällor. Nästan tre fjärdedelar (72 procent) av européerna säger att de skulle upptäcka fler dolda pärlor om de kunde prata med lokalbefolkningen. Dessutom erkänner en fjärdedel (25 procent) att de har avstått från att resa till sina drömdestinationer på grund av språkbarriärer.

Samsung söker reseentusiast för internationellt äventyrFör att möta detta behov erbjuder Samsung, med sina senaste Galaxy AI-funktioner, lösningar som förenklar och förbättrar användarnas reseupplevelser. Bland dessa finns funktioner som Live Translate4 och Interpreter, som enkelt bryter ned kommunikationsbarriärer när du reser och gör det smidigt att kommunicera med lokalbefolkningen.

Undersökningen visar vidare att det finns ett stort intresse bland resenärer att upptäcka nya äventyr. Sextiotre procent uppger att de använder sociala medier för att hitta nya destinationer och dolda pärlor. Med Galaxy AI-funktionen Circle to Search med Google5 blir det enkelt för användarna att snabbt söka efter information direkt från skärmen med en enkel gest. Med ett svep visas resultaten – oavsett om det gäller att hitta platser under resan eller att få information om en lokal maträtt.

De flesta av oss tycker om att ta bilder under resan. Dessa bilder är viktiga minnen som vi vill bevara under lång tid. Samtidigt visar undersökningen att 27 procent av 18–34-åringar säger att deras semesterbilder har förstörts av antingen okända personer eller andra störande element i bakgrunden. Men med Galaxy AI-funktionen Photo Assist6 kan dessa bilder enkelt redigeras för att exempelvis ta bort oönskade element, så att du kan skapa perfekta minnen.

 

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. 

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar