När kredithanteringsbolaget Lowell utvidgar sin verksamhet till Norden gör de det med Pure Connect som val av kontaktcenter-plattform.
”Lowell står inför en väldigt intressant tillväxtresa och får nu en ännu starkare ställning när de etablerar sig i de nordiska länderna. Vi är jätteglada över att få vara en del av den resan när vi nu får chansen att leverera en kontaktcenter-plattform som möjliggör riktigt bra kundmöten”, säger Pär Lindström, kundansvarig för Communication Centers på Advania.
Lowell väljer Pure Connect från Genesys som ny kontaktcenter-plattform för den nordiska regionen. Under första kvartalet av 2019 implementeras plattformen för 650 handläggare i Norden inklusive Estland. Det görs i samband med att bolaget etablerar sig i de nordiska länderna.
”För oss på Lowell är det av yttersta vikt att vi i alla våra interaktioner vårdar våra kunder på bästa sätt. Det innebär att vi håller en hög och konsekvent servicegrad. I det ingår att erbjuda en rad olika kontaktvägar in till oss så att våra medarbetare får en 360-graders vy över de kunder som kontaktar oss. Vi säkerställer genom detta en enhetlig kundupplevelse i vår kontaktcenter-plattform”, säger Mikael Kiltorp, Head of Infrastructure Services från Lowell.
Lowell har i och med valet av Pure Connect gått från en klientbaserad till en webb- och digitalbaserad kontaktcenter-plattform. Plattformen tillhandahåller funktioner för chattbotar och instant messaging för Facebook och Twitter. All funktionalitet finns inbyggd i plattformen utan behov av att ta in tredjepartsleverantörer. Advania ansvarar för leverans och drift av kontaktcenter-plattformen. Avtalet tecknades den 1 oktober 2018 och löper över tre år med option till förlängning.