Hemelektronikföretaget NetOnNet förstärker ledningen med en erfaren e-handelsprofil.
Sofie Struwe, med många års erfarenhet från e-handel, retail och digitala tjänster rekryteras till rollen som Chef för försäljning och service.
För NetOnNet har året som gått präglats av tillväxt. Hemarbete och social distansering där svenskarna har tillbringat mycket tid i hemmet har drivit en stark efterfrågan på produkter för hemmet, berättar VD:n Susanne Holmström, och fortsätter:
– Vi har en stark affärsidé och arbetar alltid för att vara relevanta för kunden och möta kunden på ansvarsfullt, enkelt och smidigt sätt. Vårt omnikanalkoncept ligger alltid i fokus och vi behöver hela tiden tänka nytt och utveckla vårt koncept för att vara relevanta för framtiden, framför allt i den omtumlande tid som vi är i nu. Vi är därför mycket glada över att knyta en så stark och modig ledare som Sofie Struwe till vårt team. Sofie har en djup förståelse för retail och brinner för kunden och kundupplevelsen. Hennes djupa insikter inom omnikanal, kundlojalitet och tjänster kopplade till detta kommer att vara ett fantastiskt tillskott till vår ledningsgrupp och organisation, och vi ser mycket fram emot att tillsammans med Sofie och teamet utveckla vårt omnikanalkoncept, säger Susanne Holmström, VD NetOnNet.
Sofie Struwe har lång erfarenhet från ledande befattningar inom e-handel och retail. Hon kommer närmast från tjänsten som Commercial Manager Sverige hos Clas Ohlson, där hon har ansvarat för försäljning och lojalitet inom såväl e-handel som butik. Bland tidigare uppdrag finns även ledande roller hos bland andra Lensway och Inkclub. Nu ser hon fram emot att ansluta till NetOnNet, där hon som Chef för försäljning och service kommer att ansvara för e-handel, Lagershoppar, kundservice och teknisk service:
– Jag har följt NetOnNet över åren och jag har varit imponerad över hur företaget utvecklar och driver omnikanal. Som e-handlare har jag avundats Lagershopskonceptet, ett briljant koncept som ligger helt rätt i tiden, säger Sofie Struwe och fortsätter: – Det som verkligen attraherar mig i rollen är att få arbeta i ett nyfiket och innovativt omnikanalföretag med utgångspunkt i den digitala kundresan, som är central i affären, och med Lagershopparna med självbetjäning som komplement. Det i kombination med tjänster, ett starkt varumärke och en aktiv kundklubb utan rabatter påvisar att det också finns ett starkt kundfokus och hållbart tänkande framåt. Jag ser fram emot att tillsammans med alla kompetenta och hängivna medarbetare vara med och driva den kommersiella agendan framåt, kommenterar Sofie Struwe.