Orden ”Din beräknade kötid är 17 minuter” kan ju få även den mest köpsugne att slänga på luren.
KPI:er i all ära men hur enkla är de att mäta och har ni möjligheten att följa upp dem i realtid? Med Easy Analytics blir det lekande lätt att se hur ni presterar i era svarsgrupper – direkt i mobilen.
Ta smarta och datadrivna beslut
Med vår nya tjänst Easy Analytics kan ni enkelt analysera ert ringflöde och på så sätt ta smarta, datadrivna, beslut. Ringer det mest på onsdagar kl 08-11? Är det då er svarstid skjuter i taket? Easy Analytics meddelar er när och hur länge folk köar för att komma fram till er.
Bemanna efter ringmönster
Genom att analysera era inkommande samtal är det enkelt för er att se vart ni behöver göra insatser. Är det på just onsdagar ni behöver en till agent som svarar i telefon för att hålla er inom uppsatta ramverk? Med en effektiv bemanning kan ni enkelt allokera resurser där det behövs, när det behövs!
Flera mätpunkter
Easy Analytics mäter flera olika parametrar, ni kan till exempel se efter hur lång tid folk lägger på och hur många samtal ni tappar. Utöver det kan ni även se
- Antal samtal
- Missade samtal
- Snittsvarstider
- Genomsnittlig samtalslängd
- Uppsatta tröskelvärden
- Aktiva samtal
- Samtal i kö
- Och lite därtill