Lagerhaus är inredningskedjan som erbjuder ett designat och hållbart inredningssortiment till ett lågt pris.
Kedjan har 38 butiker i Sverige, ytterligare 6 st i Norge och en växande nordisk e-handel. i helgen slog kedjan rekord i sociala medier, då följarantalet på Instagram nådde 200 000.
– Vi är så glada över att vara en av de största svenska retailaktörerna på Instagram, att få vara med och racea med de stora jättarna och till och med slå många av dem är riktigt kul, säger Maria Lofjärd, ansvarig för sociala medier på Lagerhaus.
Lagerhaus arbete med de sociala kanalerna är ständigt under utveckling sedan starten av kontot 2012.
– Det har hänt otroligt mycket med både bildspråk och copy under åren men glädje, färg, fest och design har alltid varit vårt huvudfokus. Det, i kombination med en ärlig och öppen kommunikation med våra kunder, tror jag är nyckeln till att just Instagram har blivit vår största och mest försäljningsdrivande sociala kanal”, fortsätter Maria.
Användargenererat innehåll på e-handeln
Inredningskedjan har sedan instagramkontot startades jobbat aktivt med att få kunderna att tagga sina egna bilder med #lagerhaus och nu visas både de egna och kundernas Instagram-bilder upp i e-handeln. På lagerhaus.se finns en “Instashop” där Lagerhaus foton med tillhörande produkter presenteras, och dessutom syns kundernas bilder med tillhörande produkter under “Inspiration”.
– Kunderna litar mer på innehåll från andra kunder än på traditionella produktbilder, säger Maria Åkfors e-commerce manager på Lagerhaus. Med denna funktion i vår e-handel drar vi ytterligare nytta av Instagram, våra produkter blir mer lättshoppade och vi erbjuder en levande sajt med autentiskt innehåll.