Konica Minolta lanserar “Virtual Showroom”

Att hitta nya sätt att interagera med potentiella och befintliga kunder för att hjälpa dem att ompröva vad som är möjligt har aldrig varit viktigare än i tiden för Covid-19.

Konica Minolta lanserar "Virtual Showroom" 1
​”Virtual Showroom”

Att ersätta interaktionselement som hittills varit “ansikte mot ansikte” med virtuella miljöer kan låta utmanande. Konica Minolta inser dock att leverans av framgångsrika onlineplattformar för att ge effekt och värde i tryck, ofta tillsammans med andra mediekanaler, är nyckeln till framtiden.

Virtual Showroom kommer initialt att finnas tillgängligt för prospektering av tre av Konica Minoltas grundstenar inom kommersiellt och industriellt tryck.

Det är den tonerbaserade etikettpressen AccurioLabel 230, produktionspressen AccurioPress C14000 samt produktionspressen AccurioJet KM-1e UV-inkjetpress. Fler produktlinjer kommer att läggas till i framtiden.

Kunder och prospects registrerar sig framöver via en dedikerad målsida på Konica Minoltas webbplatser. Tillsammans med en Konica Minolta-representant får de en 3D-virtuell rundtur i ett industriellt eller kommersiellt utställningsrum, komplett med lämpliga omgivande ljud i bakgrunden.

Läs gärna mer i pressreleasen från våra kollegor vid HQ!

”Vi inser dock att det inte kommer att investeras i dessa produkter endast utifrån en online-presentation. Vi tror fortfarande på kraften i personliga relationer och att se vår portfölj och beröra tryckprodukterna personligen. Vårt yttersta mål är alltid att hjälpa till att forma idéer för våra kunder i ett partnerskap – oavsett vilken kommunikationskanal, vare sig det är “ansikte mot ansikte” eller virtuellt. ”