Idag slår Huawei upp portarna till sin första servicebutik i Sverige.
Butiken ligger på Sankt Eriksgatan 105 i Stockholm och kommer bland annat att erbjuda reparation av dina Huawei konsumentprodukter och support vid installering av appar i din mobiltelefon med Huawei Mobile Services och AppGallery.
-Att kunna erbjuda bra service för våra kunder är oerhört viktigt. Bra produkter ska kompletteras med bra supportupplevelse. Som ett tillägg till övriga tjänster öppnar vi därför den här servicebutiken centralt i Stockholm så att man kan få snabb hjälp och reparation vid behov, säger Patrik Lundin, Senior Customer Service Manager på Huaweis konsumentavdelning.
I butiken kommer du att kunna få hjälp med reparation av dina Huawei-enheter. Alla reparationer sker självklart med originaldelar och butiken har som målsättning att reparera din enhet inom en timme. Du kommer också kunna få hjälp med att installera appar på din Huawei telefon. Alla Huaweis senaste produkter kommer dessutom att finnas på plats. När du köper en produkt eller tjänst i servicebutiken får du ett kostnadsfritt skärmskydd och en antibakteriell rengöring av din Huawei mobiltelefon.
Den nya butiken är en del av Huaweis serviceerbjudande som utöver den fysiska butiken även består av Huaweis support-app, chat på den officiella hemsidan och telefonsupport på 08-512 555 55. Telefon- och chatsupporten har öppet måndag till fredag mellan 09.00 och 18.00. Personalen pratar svenska och engelska.
Butiken följer Folkhälsomyndigheternas restriktioner och alla enheter som lämnas in på reparation eller support desinficeras både före och efter reparation för att undvika smittspridning. Alternativt kan du skicka in din enhet för garantireparation med post. Kontakta Huaweis support via appen, hemsidan eller på telefon för att få hjälp med ditt ärende.