Huawei förlänger garantitiden för konsumentprodukter

Huawei förlänger garantitiden för kunder i Sverige och gör det enkelt att skicka in garantiärenden med post.

Huawei förlänger garantitiden för konsumentprodukter 1Produkter som skickas in kommer dessutom att desinficeras professionellt innan de skickas åter till kund.

För att underlätta för kunder som har garantiärenden gällande en Huawei-produkt erbjuder Huawei förlängd garanti för samtliga konsumentprodukter vars garanti löper ut mellan den 15 mars 2020 och 14 juni 2020. Den nya garantitiden för dessa produkter sätts till 15 juni 2020 vilket innebär upp till 3 månanders förlängd garanti. Detta gäller samtliga Huaweis konsumentprodukter inklusive telefoner, PC, surfplattor, wearables såväl som för hörlurar och routers.

  • -Det är väldigt speciella tider och vi vill gärna hjälpa våra kunder att få den service de behöver oberoende situation. Genom att förlänga garantitiden hoppas vi kunna underlätta något. Vi ser också till att våra kunder får tillbaka sin produkt helt och hållet desinficerad, säger Sofia Björnerfors, PR ansvarig på Huawei Consumer Group i Sverige.

Huawei kommer dessutom att hjälpa kunder med garantiärenden att skicka in sina konsument-produkter för service via post. För att utnyttja detta kontaktar man Huaweis support som registrerar ärendet och ordnar med fraktsedlar. Inlämnade produkter kommer att desinficeras enligt professionella specifikationer så att kunder får tillbaka en ren och steril produkt efter hanteringen.