Den 25 februari samlas de som har mest kunskap om “live shopping” för att dela med sig av sin kunskap, i ett öppet runda-bords-samtal.
Provecus har samlat kunskap från flera delar av retail, som har beröring med “live shopping” till ett samtal med verklig kunskap i centrum.
Både teknik, strategisk roll för e-handel och övrig handel, direkta handgrepp och de misstag som är vanliga med viktiga att undvika.
Med konkret och direkt erfarenhet av “live shopping” så delar de medverkande från både klädhandel, fackhandel, teknikhandel och ren e-handel med sig av erfarenheter. Och ger perspektiv från de som tillhandahåller teknik och ren rådgivning. Kjell&Co har ett visionärt perspektiv, Cervera visar särskild framgång, Lindex låter influencers spela en framträdande roll i vissa aktiviteter. Och är “live shopping” mest effektivt när det görs enkelt och direkt av egen butikspersonal, eller tjänar det på en genomarbetad produktion hjälpt av specialister?
” Live Shopping är en stark vind som ger både försäljning, konvertering och nöjdare kunder, men som i alla starka och snabba förändringar gäller det att navigera rätt. Dom stora möjligheterna finns där, och snabbt, men det finns också uppenbara fallgropar som man behöver navigera runt”, säger Per Möller, Rådgivare Provecus med långvarig erfarenhet av retail och online retail.
Om Live Shopping
Live Shopping har exploderat som ett nytt sätt att sälja online. Det började i Kina för snart 5 år sedan, och i Sverige och Europa tas de allra första stegen. Genom att kombinera live stream video och presentation och försäljning av varor med direkta möjligheter att beställ online så ökar försäljningen omedelbart med mycket höga tal. Live shopping genomförs med olika tekniska plattformar, många gånger av egen personal hos handlare och e-handlare, med både mycket enkel och billig teknik, men även som påskostade produktioner med traditionella resursstarka tv-produktionsbolag.
Om Digitalt Event – Den 25 Februari – kunskapssamtal “live shopping”
Medverkande på det Digitala kunskapssamtalet är retailers som har konkreta erfarenheter av “live shopping”, bl.a. Kjell&Co, Cervera, Akademibokhandeln, Lindex m.fl. Men också Postnord som är en central aktör inom e-handel, och Panagora som i snart 20 år verkat som stöd och konsult till några av de allra mest framgångsrika e-handelsföretagen. Även Bambuser och Zellma är med och ger perspektiv på teknik och produktion. Arrangör är Provecus Affärsrådgivning som matchar särskilt kvalificerad erfarenhet från detaljhandel och andra branscher, med medelstora och växande företag.