Episerver (Optimizely) har för andra gången i rad omnämnts som en ledare av det oberoende undersökningsföretaget Gartner i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms.
Episerver tillkännagav idag sin position som ledare i Gartner Magic Quadrant för Digital Experience Platforms (DXP).
Utnämnandet kommer som ett resultat av Episervers leveransförmåga och helhetsvision.
Episervers kombination av hantering av innehåll, e-handel, personalisering och experimentering hjälper över 9000 kunder som eBay, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Toyota att optimera kundupplevelsen över både digitala och fysiska kanaler.
-Att bli utnämnd till ledare av Gartner för andra året i rad är en bekräftelse av vår vision att hjälpa våra kunder maximera sin digitala potential. Företag och organisationer behöver gå från att driva utveckling genom mer eller mindre kvalificerade gissningar, till att skapa en datadriven process för att förbättra avkastningen av deras digitala investeringar. Idag förväntar sig kunderna en relevant upplevelse genom hela kundresan, och i en allt mer konkurrensutsatt marknad blir digital differentiering allt mer viktigt, säger Alex Atzberger, Vd Episerver (Optimizely).