Elon har vunnit titeln som bästa butikskedja inom vitvaror i tävlingen Retailer of the Year Sverige.
Över 27 000 svenska konsumenter har lagt sin röst i tävlingen som är en del av Retailer of the Year Europe, Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.
”Allt vi gör har våra kunder i fokus och därför är det så enormt upplyftande att få en sådan återkoppling från dessa runt om i Sverige,” säger Stefan Lebrot, VD på Elon. ”Vi delar den här utmärkelsen med varenda en av våra kunder och medarbetare, det är tillsammans som vi når framgång.”
Elon har de senaste åren satsat mycket på att utveckla både butiker och näthandel för att bättre möta människor runt om i landet.
Nya butikskoncept och tjänster har lanserats löpande och Elon ser utmärkelsen som ett kvitto på att företaget är på rätt väg.
”Det har varit ett prövande år för oss alla och vi har försökt göra allt vi kan för att underlätta i vardagen,” säger Stefan Lebrot. ”Utmärkelsen följer det fina gensvar vi fått från kunder kring de tjänster vi lanserat, som utgår från deras behov och förutsättningar.”