För andra året i rad har svenska folket utnämnt Elgigantens kundbemötande och service som bäst i branschen.
– Jag är otroligt stolt och tacksam för utnämningen och att kunderna har en sådan positiv upplevelse av oss och jag vill tacka alla engagerade medarbetare som tar så god hand om kunderna varje dag, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
För sjätte året i rad har ServiceScore® undersökt hur svenskarna upplever service och bemöter i olika företag, samt vilka företag som de anser har gett dem service över deras förväntningar.
För andra året i rad valde svenskarna att lyfta fram upplevelsen av Elgiganten som därmed fick det högsta servicebetyget i kategorin Hemelektronik.
– I en bransch med tuff konkurrens så är kundupplevelsen i många fall avgörande för om kunden fortsätter att handla hos oss. Vårt mål är att vara kundernas självklara förstaval när de ska handla vitvaror, kök och hemelektronik och vi ska komma dit med kunskap, engagemang och ett genuint intresse för kunden och hens behov. Jag är otroligt stolt och tacksam över utmärkelsen och att kunderna har en sådan positiv upplevelse av oss. Den här utmärkelsen visar att vi är på rätt väg och det ger oss massor med energi att fortsätta utveckla oss ytterligare, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
– Vi har två huvudpersoner som alltid står i fokus i vårt arbete; kunden och medarbetaren. Dom lever i stark symbios. Utan engagerade medarbetare – inga nöjda kunder och därför vill jag tillägna det här priset till våra 3700 medarbetare, som med stort engagemang och ett leende på läpparna tar så god hand om våra kunder varje dag. De är vår största tillgång, fortsätter Niclas Eriksson.
Övriga nominerade i kategorin Hemelektronik 2017 var Audio Video, Media Markt och Siba