Hem NYHETER Bambuser & MOOD District i gemensam retailsatsning

Bambuser & MOOD District i gemensam retailsatsning

Publicerat av: Redaktionen

På torsdag är det premiär för Summer MOOD TV, en livesänd mode- och livsstilsserie som erbjuder både shopping och inspiration genom att lyfta varumärken och profiler verksamma i MOOD District.

Bambuser & MOOD District i gemensam retailsatsning 2

Bambuser & MOOD District i gemensam retailsatsning

MOOD Stockholm som utgör hjärtat i det nya citykvarteret MOOD District är den första handelsplatsen i Sverige att ingå ett samarbete med livevideobolaget Bambuser.

I sommar väntas många svenskar fira semester på hemmaplan. Med TV-serien Summer MOOD TV vill MOOD District och Bambuser inspirera till shoppingupplevelser både fysiskt och digitalt genom att lyfta utbudet och välkända profiler verksamma i MOOD-kvarteret i sex avsnitt.

–  Våren har medfört många utmaningar. Tidigt i våras lanserade vi en uppskattad hemleveranstjänst som underlättar shoppingen för alla som inte har kunnat besöka oss fysiskt till följd av pandemin. Kampanjen Summer MOOD TV är en utveckling av det arbetet och ett sätt att inspirera våra besökare oavsett om de ligger i hängmattan på landet eller besöker oss på plats, säger Caroline Sjöblom, marknadsansvarig MOOD District.

MOOD Stockholm, hjärtat i citykvarteret MOOD District, är den första handelsplatsen i Sverige att ingå ett samarbete med livevideobolaget Bambuser. Syftet är att stärka detaljhandeln både offline och online. Bambuser lanserade 2019 sin nya produkt Live Video Shopping, en interaktiv mjukvara som möjliggör interaktion med kunder i realtid. Kampanjen kombinerar retail, e-handel och innovativ teknik.

– Vi är mycket glada över att få utveckla vårt första retail-samarbete med MOOD District och är övertygade om att Live Video Shopping kommer att stärka den fysiska handeln samt skapa nya förutsättningar för ökad försäljning både online såväl som offline, säger Maryam Ghahremani, vd Bambuser.

Summer MOOD TV består av sex livesändningar inom mode, inredning och livsstil. Flera MOOD District-profiler kommer att delta i sändningarna och varumärken som Rodebjer, Samsøe Samsøe, maxjenny!, Barry’s Bootcamp, Rituals samt Boqueria medverkar.  Avsnitten sänds från moodstockholm.se och kommer att synas i MOOD Stockholms kanaler.

 

Relaterade Artiklar