Detta gjorde att vi som återförsäljare av AVGs produkter i Norden tänkte till!
Vad kunder vill ha, förutom en bra produkt? Alla kom fram till samma svar: Support på svenska på ett enkelt sätt! Det finns många sätt att ge support på, som förklarande guider, e-post, telefon och fjärruppkoppling vid behov.
Hjälp som jag förstår!
Om jag får problem så ska jag kunna få hjälp inom en rimlig tid, jag ska kunna få hjälp jag förstår och jag ska inte bli ruinerad av det. Men hur många av alla dessa antivirusprogram erbjuder detta?
När man söker runt på nätet så inser man snart att de flaggar stort på ”framsidan” att de har support på svenska. Klickar man sen vidare så sitter man snart där med ett telefonnummer till t ex England eller ett formulär som ska fyllas i på just engelska, några har guider på svenska men dessa är ofta automatiskt översatta vilket märks.
Med det sagt så ska vi ta ansvar för våra kunder, alltså de som köper sina AVG-produkter via oss på avgantivirus.se. Har du köpt det någon annanstans får du vända dig dit för hjälp. Vi kan inte se order gjorda någon annanstans och kan därför inte hjälpa till.
Rätt support?
En påminnelse från oss på supporten: Vänd dig till rätt support!
Om du har problem med AVG vänd dig till den avg-support du har rätt till, har du problem med andra datorproblem får du vända dig till leverantören för det programmet.