Black Week blev precis som vi förutspådde en succé.
Vi toppade föregående års siffror för ut-klick till partners varje dag under Black Week, och Cyber Monday. Som mest ökade vi med mer än 100 procent under en enskild dag och sammanlagt med 40 procent.
Inför Black Week presenterade vi Mecenat Insights som gav tydliga signaler om ökade förväntningar på veckan. De tycks ha infriats för studenterna använde Mecenat som aldrig tidigare och när vi avslutat veckan plus Cyber Monday hade vi ökat trafiken till våra partners med 40 procent. Studenterna sparade där mer än de flesta då vi i de allra flesta fall erbjöd studentrabatt ovanpå Black Week-priserna.
-Det är ett hårt och gediget arbete som ligger bakom det här framgångarna. Tillsammans med våra partners gick vi ut med regelbundna välriktade kampanjer under veckan som var baserade på kunskap och analyser. Här precis som i så många andra sammanhang har vi stor nytta av att ha arbetat med studenter i mer än 20 år, säger Jonas Levin, grundare och VD på Mecenat AB.
Jämfört med föregående år ökade partners inom mode, resor och träning mer än övriga.