foodora inleder ett samarbete med OKQ8 kring snabba leveranser av vardagliga produkter.
Under september månad kan den som drabbas av plötslig halsont lindra åkomman med halstabletter, frukostnjutaren kan klicka hem croissanter till morgonkaffet och för den med hastigt uppkommet snacksbehov dämpa det akuta suget, allt inom en timme.
foodora fortsätter satsningen på q-handel med ambitionen att bredda affären över hela Sverige. Som ett led i satsningen inleder foodora nu ett samarbete med Skandinaviens största drivmedelsbolag, OKQ8. Två butiker i Stockholm, till att börja med, öppnas i foodoras digitala miljö.
– Q-handel är här för att stanna och mottagandet av den nya genren inom e-handeln har tagits emot med öppna armar. Det känns väldigt roligt att kroka arm med OKQ8. foodoras ambition är att tillgodose akuta situationer, dvs q-situationer. Tillsammans löser vi behov som det nya kundbeteendet har skapat på den svenska marknaden, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.
– Våra kunder är vana vid att kunna hitta det mesta som behövs i vardagen hos oss, även på udda tider och nu testar vi ett helt nytt grepp. Vi har en tradition av att underlätta för människor i rörelse, tillsammans med foodora vill vi göra det enkelt att klicka hem mat, dryck och snacks som levereras till kunden – snabbt och effektivt, säger Karin Hellgren, Kommunikationschef OKQ8.