​NetOnNet bäst i klassen ännu en gång

För femte året i rad har NetOnNet utsetts till Årets e-handlare i kategorin Telefoni vid PriceRunners årliga val av årets e-handlare.

​NetOnNet bäst i klassen ännu en gång 1
Martin Richardsson, e-handelschef på NetOnNet

Utmärkelsen delas ut för sjuttonde gången och baseras på konsumenternas omdömen om köp och shoppingupplevelse hos butiken, samt butikernas arbete med kund- och kvalitetssäkring.

– Det här är en tydlig signal från konsumenter att NetOnNet är att föredra och att vår e-handelsupplevelse är bäst i klassen. Vi arbetar ständigt med att förbättra – vilket förmodligen är anledningen till att vi har fått utmärkelsen fem år i rad. Det här året har varit speciellt, men vi tror att vårt fokus på att göra hela shoppingupplevelsen ännu smidigare med bland annat ännu fler alternativ för leverans – inklusive vår expressleverans – har stärkt vår position bland konsumenterna, säger Martin Richardsson, e-handelschef på NetOnNet.

Pricerunners motivering till utmärkelsen lyder: ”Utöver en hemsida som är enkel och smidig att beställa från, med flera alternativ för betalning och leverans samt fri frakt, har NetOnNet en kunnig och hjälpsam kundservice som ger informativa och väl utvecklade svar. Detta gör dem till vinnare i kategorin Telefoni.”

– Att vi får erkännande för både vårt långsiktiga arbete och de nya innovativa steg vi har tagit det senaste året är mycket glädjande. Det viktigaste för oss är fortfarande nöjda kunder som får de varor de vill ha snabbt, enkelt och till ett bra pris. Oavsett nomineringar är det här vi jobbar mot varje dag, men det är klart att det är roligt att få det bekräftat av en aktör som PriceRunner också.

Det är sjuttonde året i rad som PriceRunner utser Årets e-handlare. Det är konsumenten som använder PriceRunner för att prisjämföra sina köp som bestämmer vem som vinner. I Årets e-handlare tävlar butikerna i 19 olika kategorier, och inom varje kategori utses tre finalister, som baseras på omdömen och röster från konsumenterna. Dessa utvärderas noga genom mystery shopping. Några av sakerna som vägs in är pris, miljötänk i leveranser, leveranstid och hur enkelt det är att komma i kontakt med butiken. I slutändan utses också en vinnare totalt sett över alla kategorier.

– Du får de kunder du förtjänar – och detta bevisar att vi gör mycket rätt. Samtidigt är det viktigt att vi ser detta som en motivation att fortsätta arbeta för att behålla vår position som en ledande omnikanalsaktör. Kundupplevelsen är summan av allt vi gör online tillsammans med kundupplevelsen i vår Lagershoppar och dina eventuella kontakter med Kundtjänst. Så det är alla kollegor på NetOnNet som ska ha äran av den här utmärkelsen, avslutar Martin Richardsson på NetOnNet.