Den globala teknologiledaren Xiaomi har meddelat starten för sin årliga Mi Fan Festival (MFF).
2021-festivalen kommer att fokusera på temat “Utforska möjligheterna”, och för att odla andan i detta budskap kommer Xiaomi att lansera ett brett utbud av onlinekampanjer och bjuda in Mi-fans att diskutera och dela sina erfarenheter av hur Xiaomis produkter har gynnat deras liv med sina vänner och familjer.
Den globala shopping-bonanzan börjar den 6 april med specialerbjudanden värda mer än 147 miljoner USD* på officiella auktoriserade kanaler. Xiaomi samarbetar med mer än 70 onlineplattformar och 300 offlinepartners** på 59 marknader för att ge de mest innovativa produkterna till otroliga priser till Mi Fans över hela världen.
Google och Qualcomm Technologies firar också dagen då Xiaomi grundades genom MFF 2021. I de gemensamt framtagna affischerna för MFF 2021 används den enhetliga visuella symbolen “&” som den viktigaste gemensamma nämnaren, vilket symboliserar det nära samarbetet mellan Xiaomi, Google och Qualcomm Technologies.
– Xiaomi har alltid satt Mi-fans och användare i kärnan i allt vi gör. Mi Fan Festival (MFF) är en ikonisk representation av vår Mi Fan-kultur. I år är det den 10:e MFF och det 11:e året sedan Xiaomis etablering. Varje år firar vi denna festival tillsammans med Mi Fans, användare och partners runt om i världen för att uttrycka vår tacksamhet för deras stöd – vilket är en av våra viktigaste drivkrafter för att fortsätta utforska och förnya. Med tillkännagivandet av Redmi Note 10 Pro MFF Special Edition och lanseringen av en serie MFF-aktiviteter hoppas vi kunna förmedla vårt varumärkeslöfte att erbjuda innovation och smart livsstil till alla, och vårt åtagande att alltid vara där för våra Mi-fans och användare, säger en talesperson från Xiaomi.
MFF:s historia
Den första upplagan av MFF hölls den 6 april 2012 i Kina, när Xiaomi beslutade att starta ett evenemang för att fira tvåårsdagen av dess grundande. Eftersom Mi Fans spelade en viktig roll i den snabba tillväxten av Xiaomi, bjöd företaget Mi Fans att fira sin födelsedag tillsammans genom att hålla en stor fest för dem. Festlokalen var inrättad som en klubb och gästerna firade medan en DJ uppträdde. 100 000 Xiaomi-smartphones sålde slut på bara 6 minuter och 5 sekunder den dagen. Sedan dess har Xiaomi hållit MFF varje år för att visa sin tacksamhet gentemot Mi Fans för deras stöd.
Utanför Kina i Kina fastställdes MFF först i Indien och Indonesien 2015, innan den lanserades på europeiska marknader 2018, då den första shoppingkarnevalen hölls i Spanien. I år blir den 10:e årliga fleråriga budgetramen och ännu fler globala marknader kommer att gå med för att fira tillfället.